Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > O Kraji Vysočina > Kontakty


 

Kontakty

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Zápis ze zasedání Sociální komise Rady kraje Vysočina č. 6/2003

6. květen 2003
 

 
 

Zápis ze zasedání

Sociální komise Rady kraje Vysočina č. 6/2003

konaného dne 6. května 2003

 

Přítomni:

  • Bc. Ladislav Bárta – předseda Sociální komise Rady kraje Vysočina;
  • Jiří Hormandl – místopředseda Sociální komise Rady kraje Vysočina;
  • Hana Hostičková – členka Sociální komise Rady kraje Vysočina;
  • Marie Ostatnická – členka Sociální komise Rady kraje Vysočina;
  • Ludmila Schwarzová – členka Sociální komise Rady kraje Vysočina;
  • Zdeňka Švaříčková – členka Sociální komise Rady kraje Vysočina;
  • PhDr. Olga Hinková – členka Sociální komise Rady kraje Vysočina;
  • JUDr. Božena Dolejská – tajemnice Sociální komise Rady kraje Vysočina.

 

Návrh programu:

1.      Zahájení jednání;

2.      SWOT analýza;

3.      Informace z pracovní skupiny pro systémové financování na rok 2004;

4.      Financování na rok 2004

5.      Diskuse, různé.

 

1. Zahájení jednání

Bc. Ladislav Bárta, předseda komise, zahájil jednání a přivítal všechny přítomné. Dle počtu přítomných členů konstatoval, že je komise usnášeníschopná. Přednesl program jednání. PhDr. Olga Hinková vznesla návrh na zařazení informací o poradenství do bodu č. 5 „Diskuse, různé“ – tento návrh byl schválen. K zápisu z minulého jednání komise nebyly vzneseny žádné připomínky.

 

2. SWOT analýza

Členové komise obdrželi podkladový pracovní materiál.

Předseda poukázal na úkol z minulého zasedání komise: zaslat do konce dubna připomínky ke SWOT analýze. Dále tlumočil představu o spolupráci s GAREPem.

Zdeňka Švaříčková sdělila své připomínky ke SWOT analýze. PhDr. Olga Hinková navrhla zařazení koncepce sociální pomoci a sociálních služeb do slabých stránek SWOT analýzy. Rozvinula se diskuse k potřebě koncepce sociálních služeb, k tomu, jak by měla vypadat. Hovořilo se o problematice sociologického průzkumu (od poskytovatelů sociálních služeb se zatím nedaří získat potřebné údaje), o problematice DPS, rozšíření HOME CARE, vzájemné spolupráci mezi obcemi, grantových programech v sociální oblasti (základní a specifická kritéria).

V této souvislosti členové komise diskutovali o finální přípravě grantového programu Podaná ruka (dosud nebyla dořešena specifická kritéria).

 

3. Informace z pracovní skupiny pro systémové financování na rok 2004

Základní informace k této problematice byly podány již na minulém zasedání sociální komise.

Předseda sdělil, že plánované setkání pracovní skupiny pro systémové financování na rok 2004 se dosud neuskutečnilo z důvodu nemoci PaedDr. Matějkové – byl stanoven náhradní termín 21. 5. 2003. Z výše uvedených důvodů předseda navrhl přesunout tento bod na příští zasedání sociální komise. Závěrem konstatoval, že v případě naléhavosti budou členové komise informováni korespondenčně.

 

4. Financování na rok 2004

Tajemnice komise uvedla, že tento bod měl navazovat na výstup z pracovní skupiny pro systémové financování na rok 2004 (viz minulý bod). Na základě výše sdělených skutečností navrhla jej rovněž přesunout na příští zasedání komise.

 

5. Diskuse různé

PhDr. Olga Hinková podala informace o poradenství v kraji. Uvedla že činnost poraden je podložena zákonem a vázána etickými pravidly. V ČR je cca 70 poraden (různý zřizovatel – magistráty, většinou kraj). Konstatovala, že v kraji Vysočina jsou 3 poradny. Zmínila, že MPSV ČR nevydalo žádnou metodiku k poradenství. Krátce informovala o historii a vývoji jihlavské poradny (1995 – úvahy o privatizaci, nakonec zachována stávající forma, 3,3 odborníků na úvazky, 1 ekonomka). Uvedla, že v ČR je průměrem 1 odborník v oblasti poradenství na 15 000 – 20 000 obyvatel, v kraji Vysočina je 1 odborník na50 000 obyvatel. Zdůraznila, že počty případů se každoročně zvyšují (uvedla konkrétní čísla). Podala informaci o finanční náročnosti a ceně služeb. Vyzdvihla fakt, že v kraji Vysočina nejsou dostatečně pokryty okresy Havlíčkův Brod a Pelhřimov. Tlumočila žádost, aby sociální komise podpořila rozvoj v této oblasti.

Tajemnice komise poukázala na neexistenci jednotné koncepce poradenství v kraji.

Na základě těchto skutečností se rozhodla sociální komise zařadit do Slabých stránek SWOT analýzy bod ,,Nedostatečné pokrytí rodinného a manželského poradenství“, dále pak do části Příležitosti zařadit bod ,,Podpora rozvoje manželského a rodinného poradenství“

V této souvislosti se rozvinula diskuse k dalším připomínkám ke SWOT analýze. Tajemnice komise byla požádána, aby vznesené připomínky zapracovala. Další připomínky a náměty je možno zasílat elektronicky JUDr. Boženě Dolejské (dolejska.b@kr-vysocina.cz).

 

Zdeňka Švaříčková informovala přítomné o těchto připravovaných akcích:

·        „Evropské finanční zdroje, které dosud neznáte“ (ve spolupráci s krajem Vysočina a Úřadem práce Jihlava) ve čtvrtek 15. 5. 2003 v Domě požárníků v Lukách nad Jihlavou, program: prezentace, úvodní slovo do problematiky (Viktor Wölfl), postavení obcí na trhu práce u nás a v Evropě (Ing. Jiří Hrdlička), evropské finanční zdroje, které dosud neznáte (Mgr. Alena Štěrbová, RNDr. Kamil Ubr), evropské národní kultury (Ing. Jan Fiala);

·        12. 6. 2003 setkání starostů – za přítomnosti RRAV;

 

Jiří Hormandl informoval o dvoudenní poradě AÚSP, která se bude konat 24. a 25. 6. 2003, 25. 6. 2003 od 9:00 se uskuteční setkání sociální komise s řediteli krajských organizací.

 

Tajemnice komise pohovořila o problematice pečovatelské služby. Záměrem kraje je převod těchto zařízení z kraje na obce – v této souvislosti vedou PaedDr. Martina Matějková spolu s JUDr. Boženou Dolejskou jednání s příslušnými městy a obcemi o převodu pečovatelské služby. Tlumočila dosavadní reakce měst a obcí. Na letošní rok je zajištěno financování domů s pečovatelskou službou, které jsou v majetku kraje, ve výši schváleného rozpočtu kraje na rok 2003. Vyzdvihla fakt, že sociální komise přijala usnesení č. 002/01/2003/SocK, ve kterém doporučila Radě kraje Vysočina, aby Pečovatelské služby, kde má nyní zřizovatelské kompetence kraj, přešly na příslušná města a obce společně s finančními prostředky, a poté si obce a města rozhodnou o způsobu zajištění pečovatelské služby (samostatně nebo jiný poskytovatel).

Na základě diskuse se sociální komise jednomyslně shodla, že nadále trvá na znění usnesení č. 002/01/2003/SocK.

Tajemnice komise dále informovala o organizačních a personálních změnách na odboru sociálních věcí a zdravotnictví. Podala informaci, že 23. 5. 2003 proběhne od 9:00 v kongresovém sále krajského úřadu seminář k návrhu zákona o sociálních službách, kde budou přítomni zástupci MPSV.

V diskusi také zaznělo politování nad tím, že v současné době není možné podílet se na přípravě a rozhodování o nových zařízeních sociálních služeb a péče. Jedná se především o přípravu a budování DPS na obcích a mikroregionech. Stává se, že se budují nové kapacity sociálních zařízení o kterých Krajský úřad Vysočina neví, protože jsou v kompetenci obcí. Tato zařízení se ale potom stávají součástí sítě sociálních zařízení a služeb v kraji a ne vždy je jejich územní spádovost potřebnou.

 

            Předseda komise poděkoval všem přítomným za účast. Termín dalšího zasedání byl stanoven na pátek 30. května 2003 v 8:00.

 

Bc. Ladislav Bárta v. r.

předseda Sociální komise Rady kraje Vysočina

 

Záznam pořízen na jednání Sociální komise Rady kraje Vysočina dne 6. 5. 2003.

Zapsala Kateřina Nedvědová dne 15. 5. 2003 (zápis pořízen na základě záznamu).

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 20.5.2003 / 20.5.2003

Počet návštěv: 3581
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek