Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > O Kraji Vysočina > Vysočina a krajský úřad > Ředitel


 

Ředitel

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Zápis ze zasedání Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 3/2008

5. březen 2008
 

 
 

Zápis ze zasedání

Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 3/2008

konaného dne 5. 3. 2008

 

Přítomni:

1. Běhounek Jiří (předseda)

5. Straková Jaroslava

2. Havlík Miroslav

6. Šmardová Hana

3. Preininger Tomáš

7. Štrobl Richard

4. Snížek Tomáš

8. Topolovská Marie

Nepřítomni (omluveni):

1. Bambasová Jaroslava

2. Kafoňková Simona

3. Novotný Vladimír

4. Pokorná Soňa

5. Veselý Jaroslav (místopředseda)

6. Švarcová Věra (tajemnice)

Hosté:

1. Miláček Václav (KrÚ)

2. Hájek Pavel (náměstek hejtmana)

3. Buřičová Dana (OSVZ)

4. Ing Jiří Kořínek (VZP)

5. MUDr. Pavel Jiránek (Nemocnice Jihlava)

6. Ryšavá Dagmar (Nemocnice Jihlava POUZP)

7. Veselá Jarmila (Nemocnice Třebíč POUZP)

 

Návrh programu:

1.      Zahájení zasedání, schválení programu;

2.      Kontrola úkolů ze zasedání Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 2/2008;

3.      Setkání s VZP – Ing. Jiří Kořínek;

4.      Jednání s MUDr. Pavlem Jiránkem;

5.      Akreditace pracovišť – aktuální stav;

6.      Jednání se středními zdravotnickými pracovníky;

7.      Různé;

8.      Závěr.

 

1. Zahájení zasedání, schválení programu, kontrola úkolů

Jiří Běhounek, předseda Zdravotní komise Rady kraje Vysočina, přivítal přítomné, hosty a zahájil jednání. Dle počtu přítomných členů konstatoval, že je komise usnášeníschopná. Přednesl program jednání – ten byl všemi přítomnými schválen. K zápisu z minulého zasedání nebyly vzneseny žádné připomínky.

 


2. Kontrola úkolů ze zasedání Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 2/2008

Předseda shrnul závěry, usnesení a úkoly z minulého zasedání komise.

 

3. Setkání s VZP – Ing. Jiří Kořínek

J. Běhounek přivítal ředitele krajské pobočky VZP, Ing. Jiřího Kořínka.

J. Kořínek seznámil členy komise s chystanými novinkami VZP. Mezi hlavní novinky patří nabídky balíčkových cen za určitý komplex poskytované péče. Na toto téma se rozvinula krátká diskuse.

Dalším tématem bylo řešení lůžek v nemocnicích.

J. Běhounek sdělil J. Kořínkovi, že na posledním zasedání byla komise na exkurzi v kardiocentru v jihlavské nemocnici. Dodal, že centrum je výborně vybaveno, ale pooperační kardiologická JIP není ve zcela uspokojivém stavu. J. Kořínek dodal, že zatím lůžkový fond není plně vyřešen a vedou se další jednání, která závisí i na prostorových podmínkách. Dále se řeší otázka personálního obsazení kardiologického oddělení.

Rozvinula se krátká diskuse na téma restrukturalizace lůžkového fondu.

R. Štrobl vznesl dotaz, zda má VZP stále problémy s úbytkem pojištěnců. J. Kořínek odpověděl, že úbytek pojištěnců je malý, ale trvale klesající.

J. Běhounek dodal, že když budou mít členové komise nějaké dotazy na pana ředitele, může být pan ředitel přizván na podzimní zasedání komise.

Předseda komise poděkoval J. Kořínkovi za návštěvu komise a ukončil tento bod.

 

4. Jednání s MUDr. Pavlem Jiránkem

J. Běhounek přivítal MUDr. Pavla Jiránka, primář ARO oddělení Nemocnice Jihlava.

P. Jiránek okomentoval powerpointovou prezentaci „Hodnocení auditu ARO a JIP nemocnic kraje Vysočina“. Rozvinula se krátká diskuse na téma „interní péče na odděleních ARO a JIP“. Z diskuse vyplynulo, že kraj by měl usilovat o standardizaci péče na všech odděleních svých nemocnic.

 

5. Akreditace pracovišť – aktuální stav

Podkladový materiál týkající se tohoto bodu, je přílohou zápisu.

 

6. Jednání se středními zdravotnickými pracovníky

J. Běhounek přivítal na zasedání zástupce středních zdravotnických pracovníků z Nemocnice Jihlava, Dagmar Ryšavou, a Nemocnice Třebíč, Jarmilu Veselou.

M. Topolovská poděkovala členům komise za přizvání zdravotnických pracovníků. Členům komise sdělila informace o situaci zdravotních sester na lůžkových pracovištích. D. Ryšavá podrobněji popsala členům komise pracovní směnu SZP na oddělení chirurgie B v Jihlavě. J. Veselá upozornila na úzkou vazbu mezi úrovní ošetřovatelské péče a personálním vybavením jednotlivých pracovišť SZP a na to, že ošetřovatelství není pro management prioritou.

Na toto téma se rozvinula diskuse.

V rámci diskuse bylo konstatováno, že:

-          pracovní vytížení SZP a NZP neustále při stoupajících nárocích na dokumentaci a komunikaci narůstá;

-          prudkému vývoji ve zdravotnictví neodpovídá personální vybavení jednotlivých pracovišť SZP a NZP;

-          vztah mezi pacienty a SZP a NZP je z tohoto důvodu často deformován;

-          akreditace zdravotnických zařízení je z hlediska realizace a zavedení procesu nesmírně rychlá a hrozí ve velkém měřítku formalizmus při zavádění akreditačních postupů;

-          vzdělávání SZP a NZP je velmi náročné a není vždy plně podporováno;

-          se změnou systému vzdělávání SZP hrozí nebezpečí nedostatku personálu v nemocnicích kraje Vysočina;

-          snížením nároků na administrativní činnost SZP (nahrazení sekretářkami) by uvolnilo kapacity SZP pro péči o pacienty.

 

J. Běhounek poděkoval představitelkám profesní organizace SZP a navrhl další schůzku cca. za 1 rok. 

 

7. Různé

V rámci diskuse nebyly vzneseny žádné připomínky.

 

8. Závěr

Jiří Běhounek poděkoval přítomným za účast a ukončil jednání. Příští zasedání proběhne 2. 4. 2008 od 16:00 v zasedací místnosti A-2.15.

 

 

Jiří Běhounek v. r.

předseda Zdravotní komise Rady kraje Vysočina

 

Zapsal a zpracoval Martin Šalanda dne 7. 3. 2008.

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 20.3.2008 / 20.3.2008

Počet návštěv: 6237
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek