Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor ekonomický > Veřejné sbírky
Vyberte:
Zápis ze zasedání
Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 4/2008
konaného dne 2. 4. 2008
Přítomni:
1. Bambasová Jaroslava |
5. Straková Jaroslava |
2. Běhounek Jiří (předseda) |
6. Šmardová Hana |
3. Havlík Miroslav |
7. Topolovská Marie |
4. Pokorná Soňa |
8. Veselý Jaroslav (místopředseda) |
Nepřítomni (omluveni):
1. Kafoňková Simona |
2. Novotný Vladimír |
3. Preininger Tomáš |
4. Snížek Tomáš |
5. Štrobl Richard |
6. Švarcová Věra |
Hosté:
1. Miláček Václav (KrÚ) |
2. Hájek Pavel (náměstek hejtmana) |
3. Buřičová Dana (OSVZ) |
4. Pětivlas Miroslav |
5. Lukášek Jaroslav |
6. Jáchim Václav |
Návrh programu:
1. Zahájení zasedání, schválení programu;
2. Kontrola úkolů ze zasedání Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 3/2008;
3. Hospodaření zdravotnických zařízení kraje za rok 2007 a srovnání pohledávek a závazků;
4. Lidské zdroje, slabá místa sítě;
5. LSPP;
6. Organizace stanoviště Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, p. o. ve Žďáru nad Sázavou a Novém Městě na Moravě;
7. Elektronické rezervace v regionálním zdravotnickém systému;
8. Setkání s ČLK;
9. Různé;
10. Závěr.
1. Zahájení zasedání, schválení programu, kontrola úkolů
Jiří Běhounek, předseda Zdravotní komise Rady kraje Vysočina, přivítal přítomné, hosty a zahájil jednání. Dle počtu přítomných členů konstatoval, že je komise usnášeníschopná. Přednesl program jednání – ten byl doplněn o bod č. 6 – „Organizace stanoviště Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, p. o. ve Žďáru nad Sázavou a Novém Městě na Moravě“. Takto navržený program byl všemi přítomnými schválen. K zápisu z minulého zasedání nebyly vzneseny žádné připomínky.
2. Kontrola úkolů ze zasedání Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 3/2008
Předseda shrnul závěry, usnesení a úkoly z minulého zasedání komise.
3. Hospodaření zdravotnických zařízení kraje za rok 2007 a srovnání pohledávek a závazků
J. Veselý předal členům Zdk informace o hospodaření nemocnic v kraji Vysočina.
Nemocnice Havlíčkův Brod – ekonomicky vyrovnaná, závazky převyšují pohledávky, upozornil na možné problémy v běžných finančních tocích;
Nemocnice Jihlava – pohledávky jsou o 40 mil. pod závazky, je finančně v pořádku;
Nemocnice Pelhřimov – je tradičně likvidní, provoz nemocnice je v pořádku;
Nemocnice Třebíč – varovný stav, došlo ke zhoršení ekonomiky, pohledávky jsou 73 mil. a závazky 45 mil., kraj by měl tuto nemocnice zkontrolovat nějakým odborníkem, měl by proběhnout finanční audit;
Nemocnice Nové Město na Moravě – je tradičně v likvidním stavu, provoz nemocnice je ekonomicky v pořádku
Zdravotnická záchranná služba – je v pořádku, bylo by dobré spočítat, kolik stál jeden zásah.
Usnesení 01/04/2008/Zdk
Zdravotní komise Rady kraje Vysočina
vyslechla informace J. Veselého o hospodaření za rok 2007, který upozornil na některé problémy hospodaření nemocnic a
doporučuje
radě kraje provést hloubkový rozbor hospodaření Nemocnice Třebíč a
doporučuje,
aby OSVZ prozkoumal, proč se zdražil zásah Zdravotnické záchranné služby.
Usnesení bylo přijato 8 hlasy (0 proti, 0 se zdržel).
P. Hájek dodal, že rozbor Nemocnice Třebíč se již zpracoval. D. Buřičová dále dodala, že v nemocnici probíhaly teď velké investice.
4. Lidské zdroje, slabá místa sítě
J. Běhounek informoval členy Zdk, že slabá místa sítě se nemění, chybí stále praktičtí lékaři a zubaři. Řešením je tlak na vysoké školy a počty absolventů. Pokud během studia bude nadále tak vysoký úbytek původně přijatých studentů, tak do budoucna bude veliký problém se zubaři a praktickými lékaři v celé ČR. Novým problémem se ukazuje nedostatek středního zdravotního personálu.
Zdk bere na vědomí informace o trvajících problémech v oblasti sítě zubařů a praktických lékařů. Objevuje se a hrozí výrazný nedostatek středního zdravotního personálu.
5. LSPP
LSPP od 1. 1. 2008 funguje na jiném základě, v nemocnicích na dřívějších okresech.
D. Buřičová okomentovala podkladový materiál „Provoz LSPP v kraji Vysočina od 1. 1. 2008“. Dodala, že tabulky jsou velmi rozsáhlé a do budoucna budou zjednodušeny.
J. Běhounek vznesl dotaz, zda existuje nějaká statistika, jestli stoupl počet výjezdů ZZS za poslední 3 měsíce. M. Havlík odpověděl, že zatím se statistika zpracovává, ale očekávaný nárůst výjezdů ZZS v souvislosti s regulačními poplatky se zatím nepotvrdil.
J. Veselý vznesl dotaz, zda se zvýšil počet výjezdů ZZS v Humpolci, když tam byla LSPP zrušena. M. Havlík odpověděl, že zatím ne. LSPP je v omezené míře v Humpolci provozována za podpory města.
D. Buřičová dodala, že více vypovídající data k LSPP budou k dispozici až za první čtvrtletí.
Zdk bere na vědomí informace o LSPP. Zatím jsou známa data za 2 měsíce. Po skončení prvního čtvrtletí, bude Zdk předloženo a Zdk znovu projedná.
6. Organizace stanoviště Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, p. o. ve Žďáru nad Sázavou a Novém Městě na Moravě
J. Běhounek okomentoval podkladový materiál „Organizace stanoviště Zdravotnické záchranné služby kraje Vysočina, p. o. ve Žďáru nad Sázavou a Novém Městě na Moravě“.
M. Havlík podrobněji vysvětlil tento podkladový materiál. Popsal 3 možné varianty, jejich výhody, nevýhody a možnosti. Přiklonil se k variantě č. 2.
Na toto téma se rozvinula diskuse. V rámci diskuse byly projednávány všechny 3 varianty. J. Běhounek dodal, že pro Zdk, jako odborný orgán, jsou přijatelné všechny 3 varianty. Po různorodé diskusi bylo hlasováno. Přítomných 8 členů komise hlasovalo pro variantu č. 2 – 3 členové komise, pro variantu č. 3 – 5 členů komise.
Usnesení 02/04/2008/Zdk
Zdravotní komise Rady kraje Vysočina
na základě informací a provedeného hlasování doporučuje k realizaci varianty č. 2 nebo 3.
Jednoznačné usnesení k tomuto materiálu nebylo přijato z důvodů nenaplnění hlasování nadpoloviční většinou členů Zdk.
7. Elektronické rezervace v regionálním zdravotnickém systému
V. Jáchim okomentoval podkladový materiál „Elektronické rezervace v regionálním zdravotnickém systému“. Projekt by měl trvat 3 roky. Předpokládaný začátek je stanoven na leden 2009. Co se rozpočtu týče, tak přesná částka bude známa do konce března 2008. Předpoklad je 550 – 650 tis. Euro při 85% kofinancování EU.
Cílem projektu je zefektivnit a zkvalitnit komunikaci lékař – pacient (prostřednictvím multikanálového přístupu), dále pak upravit vnitřní procesy fungování sítě nemocnic tak, aby byly schopné monitorovat a regulovat pohyb pacientů v závislosti na čekací době na vyšetření ve specializované (či standardní) ambulanci. Elektronický systém rezervací by se v závislosti na provedených analýzách mohl rozšířit o moduly rezervací vnitřních zdrojů zdravotních zařízení: materiálu, místností apod. Systém by rovněž mohl monitorovat počet volných lůžek v nemocnicích pro účely regionální záchranné služby (hromadná neštěstí apod.).
Zdk bere na vědomí prezentaci o „Elektronické rezervaci v regionálním zdravotnickém systému“, projekt podporuje a žádá o pravidelné informace.
8. Setkání s ČLK
Na zasedání Zdk se dostavili členové ČLK, Miroslav Pětivlas a Jaroslav Lukášek.
Rozvinula se diskuse se zástupci ČLK. V rámci diskuse byla projednána tato témata:
- novinky ve vzdělávání lékařů, rezidenční systémy;
- nejasné akreditace vzdělávacích pracovišť;
- kdo povede registr lékařů?;
- nedostatečný počet středních zdravotních škol a jejich praktikujících absolventů;
- podpora otevření nových oborů na Vysoké škole polytechnické v Jihlavě, porodní asistentka a zdravotní záchranář.
9. Různé
J. Běhounek upozornil na přijatý materiál na jednání Zastupitelstva kraje Vysočina 25. 3. 2008 „Zdraví 21“. Zdravotní komise podporuje jeho nejširší prezentaci. Materiál byl členům komise předán.
10. Závěr
Jiří Běhounek poděkoval přítomným za účast a ukončil jednání. Příští zasedání proběhne 7. 5. 2008 od 16:00 v zasedací místnosti A-2.15.
Jiří Běhounek v. r.
předseda Zdravotní komise Rady kraje Vysočina
Zapsal a zpracoval Martin Šalanda dne 10. 4. 2008.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se