Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor informatiky > Fond Vysočiny - Grantové programy pro oblast ICT


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Fond Vysočiny - Grantové programy pro oblast ICT

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Zápis ze zasedání Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 9/2006

8.listopad 2006
 

 
 

Zápis ze zasedání

Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 9/2006

konaného dne 8. 11. 2006

 

Přítomni:

1. Jiří Běhounek (předseda)

5. Hana Šmardová

2. Miroslav Havlík

6. Richard Štrobl

3. Tomáš Preininger

7. Marie Topolovská

4. Tomáš Snížek

8. Jaroslav Veselý (místopředseda)

Nepřítomni (omluveni):

1. Jaroslava Bambasová

2. Simona Kafoňková

3. Vladimír Novotný

4. Soňa Pokorná

5. Jaroslava Straková

6. Věra Švarcová (tajemnice)

Hosté:

1. Pavel Hájek

2. Soňa Měrtlová

3. Václav Miláček

4. Tomáš Halačka

 

Program:

1.      Zahájení zasedání, schválení programu, kontrola úkolů;

2.      Lékařská služba první pomoci (viz materiál z minulého jednání);

3.      Stížnostní agenda;

4.      Kontrola krizového řízení, vybavení;

5.      Různé;

6.      Závěr.

 

1. Zahájení zasedání, schválení programu, kontrola úkolů

Jiří Běhounek, předseda Zdravotní komise Rady kraje Vysočina, přivítal přítomné, hosty a zahájil jednání. Dle počtu přítomných členů konstatoval, že je komise usnášeníschopná. Přednesl návrh programu – Soňa Měrtlová vznesla požadavek na zařazení bodu programu č. 4 hned za bod č. 1 - tento návrh byl 8 hlasy schválen. K zápisu z minulého zasedání nebyly vzneseny žádné připomínky.

 

Předseda shrnul závěry z jednání zdravotní komise č. 8/2006. Konstatoval, že všechny úkoly byly splněny.

 

4. Kontrola krizového řízení, vybavení

Členové komise obdrželi podkladový materiál „Krizové řízení zdravotnictví ve správním území kraje“ (včetně příloh).

 

Tomáš Halačka uvedl, že tento materiál hodnotí problematiku krizové připravenosti zdravotnictví - schopnost správních úřadů a poskytovatelů zdravotnických služeb zajistit nezbytnou zdravotní péči obyvatelstvu za mimořádných situací a popsal aktuální stav a fungování v oblasti krizového řízení. Kvitoval fungování ZZS a schopnost zdravotnictví kraje poskytovat zdravotní péči. Poukázal na zájem z nemocnic o tuto problematiku, aktualizaci traumatologických plánů, fungování krizových štábů nemocnic atd.

 

Tomáš Snížek se dotázal na vazby a komunikaci mezi terénem a nemocnicemi v souvislosti s krizovým štábem. Tomáš Halačka popsal, jak to funguje v praxi, vše je zároveň podchyceno v traumatologických plánech.

 

Tomáš Halačka přinesl ukázat traumatologické plány ZZ a dal je členům komise k nahlédnutí. Zmínil, že v loňském roce proběhla kontrola MZd ČR na tuto agendu – kontrola konstatovala, že kraj tuto činnost vykonává dobře.

 

Pavel Hájek zdůraznil důležitost koordinace a popsal zkušenosti z nácviků řešení krizových situací.

 

Miroslav Havlík pohovořil o fungování ZZS, prováděných nácvicích, uvedl, že nasazené prostředky odpovídají realitě, ZZS si vyzkoušela i komunikaci s ostatními složkami IZS, podpořil důležitost nácviků řešení krizových situací a následných opatření, nutnost součinnosti a koordinace.

 

Předseda vyslovil plnou podporu nácviků řešení krizových situací (i ostrých nácviků).

 

Richard Štrobl popsal zkušenosti z praxe a upozornil na problém transportu lehce zraněných, problém uvolnění lůžkové kapacity, pracoviště by mělo být rovněž uzpůsobeno povětrnostním podmínkám (např. nafukovací stan, zásahové vozidlo, v kterém by se dali lidé ošetřovat). Kvitoval rovněž nutnost a přínos nácviků řešení krizových situací.

 

Tomáš Halačka uvedl, že ZZS chybí zejména kontejner pro hromadné neštěstí a mobilní stan. Miroslav Havlík tento požadavek ZZS potvrdil.

 

Závěr:

Zdravotní komise Rady kraje Vysočina vyslechla a bere na vědomí zprávu o stavu krizového řízení, podílu OSVZ a odvětvového náměstka na řešení úkolů v této oblasti a plně podporuje nácvik řešení krizových situací.

 

2. Lékařská služba první pomoci (viz materiál z minulého jednání)

Členové komise obdrželi s předstihem tento materiál v papírové i elektronické podobě.

Tento materiál pojednává o genezi problematiky LSPP v kraji Vysočina a rozdílném přístupu jednotlivých obcí k této problematice. Představuje rovněž 4 varianty řešení. OSVZ doporučuje s účinností od 1. 1. 2008 přistoupit k variantě č. 3.

 

Zdravotní komise rady kraje se organizací LSPP zabývala již v roce 2002 a doporučila zřídit jednu nevýjezdovou LSPP pro dospělé na okres (ordinační hodiny ve všední den 17 - 7 hod., v sobotu, v neděli a ve svátek nepřetržitě) a jednu nevýjezdovou LSPP pro děti na okres (ordinační hodiny ve všední den 17 – 22 hod., v sobotu, v neděli a ve svátek 8 – 18 hod.).

Zdravotní komise se opětovně zabývala problematikou LSPP na svém jednání dne 1. 2. 2006 a přijala následující usnesení:

Usnesení 003/02/2006/ZdK

Zdravotní komise Rady kraje Vysočina

doporučuje

po rozsáhlé diskusi variantu ve znění:

Zdravotní komise doporučuje radě kraje ke schválení zajištění LSPP v kraji Vysočina prostřednictvím jednoho střediska LSPP pro dospělé a jednoho střediska LSPP pro děti a dorost v každém z okresů kraje Vysočina. Zajištěním LSPP pověřit nemocnice zřizované krajem, finanční prostředky rozdělit dle počtu obyvatel spádového území daného okresu. V kraji Vysočina by tak pracovalo pět středisek LSPP (Havlíčkův Brod, Jihlava, Nové Město na Moravě, Pelhřimov, Třebíč).

 

Rozvinula se rozsáhlá diskuse k tématu:

·         Václav Miláček upozornil, že je nutné nezapomínat na LSPP pro děti.

·         Richard Štrobl otevřel diskuse k rozdílnému zajištění LSPP v jednotlivých obcích.

·         Pavel Hájek tlumočil stanovisko RK (nový systém zavést od 1. 1. 2008, předtím masivní propaganda a projednání příslušných orgánů: ZdK, RK, ZK). Pohovořil o platné legislativě a jejím vývoji, situaci na některých pověřených obcích III. stupně. Uvedl, že tlak na změnu systému zajištění LSPP je zejména z okresních měst.

·         Jaroslav Veselý upozornil na nevyrovnanost v jednotlivých okresech.

·         Václav Miláček otevřel diskusi k účelovosti finančních prostředků (měly by být účelově určeny).

 

Zdravotní komise po rozsáhlé diskusi přijala usnesení a jednomyslně se shodla na podpoření varianty č. 3, která zní:

schválit s účinností od 1. 1. 2008 zajištění LSPP v kraji Vysočina prostřednictvím jednoho střediska LSPP pro dospělé a jednoho střediska LSPP pro děti a dorost v každém z okresů kraje Vysočina. Zajištěním LSPP pověřit nemocnice zřizované krajem, finanční prostředky rozdělit dle počtu obyvatel spádového území daného okresu. V kraji Vysočina by tak pracovalo pět středisek LSPP (Havlíčkův Brod, Jihlava, Nové Město na Moravě, Pelhřimov, Třebíč). Rozdělení finančních prostředků dle této varianty viz materiál ZdK-09-2006-02, př.6.

 

Usnesení 022/09/2006/ZdK

Zdravotní komise Rady kraje Vysočina

po prostudování předložených materiálů a zhodnocení situace doporučuje variantu č. 3 k projednání RK s tím, že navržený způsob fungování LSPP neomezuje možnost dohod v jednotlivých regionech o jejím zajištění.

Usnesení bylo přijato 8 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).

 

3. Stížnostní agenda

Soňa Měrtlová podala tyto informace k problematice stížností agendy:

  • v roce 2005 bylo evidováno 37 stížností;
  • v roce 2006 (k 1. 11. 2006) 24 stížností;
  • 5 stížností bylo postoupeno pro nepříslušnost, 3 jsou dosud otevřené;
  • na zařízení zřizovaná krajem bylo celkem 11 stížností, z toho 6 stížností vyhodnoceno jako nedůvodných;
  • na NZZ byly evidovány 4 stížnosti;
  • na nedostatečné zajištění péče 2 stížnosti;
  • na LSPP 2 stížnosti;
  • územní znalecké komise: celkem 4, z toho 1 uzavřena, 3 jsou v řízení.

 

Václav Miláček uvedl, že dalším problémem, na který si často lidé stěžují je dokumentace (chybějící podpisy, špatná čitelnost).

 

Miroslav Havlík upozornil na problematiku „notorických“ stěžovatelů.

 

Tomáš Snížek se dotázal, jak jsou jmenovány územní znalecké komise. Václav Miláček sdělil, že pro každou kauzu je jmenována nová komise, jejíž složení je podle povahy stížnosti (popisuje strukturu obsazení), stabilní je v komisi pouze zástupce KrÚ, ČLK a právník.

 

5. Různé

Pavel Hájek v souvislosti s plánovacím obdobím 2007 - 2013 pohovořil o čerpání finančních prostředků z EU pro oblast zdravotnictví. Tlumočil informaci, že původně pro ČR nebyly vyčleněny žádné peníze, pokud neproběhne zásadní reforma zdravotnictví. Nyní došlo ke změně situace, avšak čerpání financí vyžaduje od kraje mít koncepční program pro zdravotnictví. V této souvislosti se kraj rozhodl ustavit pracovní skupinu, která by dopracovala Zdravotní plán kraje Vysočina. Nejužší pracovní skupina by měla být pěti až sedmičlenná a dle potřeby budou zváni zástupci nemocnic, firma STAPRO, ČLK a eventuelně další externí poradci.

Dále popsal aktuální stav a obsah ROP.

 

Soňa Měrtlová uvedla, změny v rámci ROP sdělí OSVZ na poradě s řediteli ZZ (přehled obdrží i členové komise, zaslání v elektronické podobě zajistí OSVZ).

 

Rozvinula se rozsáhlá diskuse o Zdravotním plánu kraje Vysočina, složení a práci pracovní skupiny a financování ze strukturálních fondů EU.

 

Usnesení 023/09/2006/ZdK

Zdravotní komise Rady kraje Vysočina

vyslechla informaci o nutnosti dopracování Zdravotního plánu kraje Vysočina, čerpání prostředků z EU a vytvoření pracovní skupiny, a

doporučuje

nominovat do této pracovní skupiny za Zdravotní komisi Rady kraje Vysočina Jaroslava Veselého a Jiřího Běhounka.

Usnesení bylo přijato 8 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).

 

Richard Štrobl vznesl připomínku, aby finanční prostředky na vzdělávání lékařů byly zapracovány do návrhu rozpočtu kraje na rok 2007. Soňa Měrtlová uvedla, že tato problematika je zatím v návrhu rozpočtu na rok 2007 „pod čarou“.

 

Usnesení 024/09/2006/ZdK

Zdravotní komise Rady kraje Vysočina

po projednání doporučuje členům ZK připomínkovat v návrhu rozpočtu 2007 strukturu výdajů na vzdělávání lékařů podle usnesení z jednání komise č. 7/2006.

Usnesení bylo přijato 8 hlasy (0 proti, 0 se zdrželo).

 

Pavel Hájek podal informace o konání zasedání přístrojové komise na MZd ČR. Dále v souvislosti s přípravou rozpočtu na rok 2007 pohovořil o osobních nákladech na mzdy, aplikaci nového zákoníku práce, problematice přesčasových hodin (očekávají se zvýšené vícenáklady 30 až 50 milionů Kč).

 

K tématu aplikace nového zákoníku práce a problematiky přesčasových hodin se rozvinula rozsáhlá diskuse.

 

Tomáš Snížek se dotázal na sběr dat ohledně specializované péče. Soňa Měrtlová uvedla, že materiál v tuto chvíli není ještě dopracován – bude předložen na příští zasedání ZdK.

 

Úkol:

Připravit náměty do plánu činnosti zdravotní komise na rok 2007.

Odpovědnost: členové komise

Termín: na zasedání komise č. 10/2006 (6. 12. 2006)

 

Předseda se dotázal, zda-li členům komise vyhovuje, aby termíny zasedání zdravotní komise zůstaly pro rok 2007 zachovány vždy první středu v měsíci od 16:00. Všichni přítomní členové komise vyslovili souhlas se zachováním tohoto harmonogramu (zasedání ZdK č. 1/2007 tedy vychází na ST 3. 1. 2007 od 16:00).

 

6. Závěr

Jiří Běhounek poděkoval přítomným za účast a ukončil jednání. Zasedání Zdravotní komise Rady kraje Vysočina č. 10/2006 se bude konat ve středu 6. 12. 2006 od 16:00 (místo bude upřesněno na pozvánce).

 

Jiří Běhounek v. r.

předseda Zdravotní komise Rady kraje Vysočina

 

Zpracovala Kateřina Nedvědová dne 10. 11. 2006.

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 15.11.2006 / 15.11.2006

Počet návštěv: 3970
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek