Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Servis pro samosprávu > Zastupitelstvo kraje > Zápisy ze zasedání


 

Zápisy ze zasedání

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Změny v oblasti datových schránek – povinné budou nově pro živnostníky a všechny právnické osoby

V souvislosti s novou legislativou, která nabývá účinnosti k 1. 1. 2023, dojde k tomuto datu k rozšíření okruhu subjektů, kterým stát automaticky zřizuje datovou schránku.
 

 
 

Nově, od počátku roku 2023, tedy bude pro podnikající fyzickou osobu nebo pro právnickou osobu povinné mít a využívat pro komunikaci s orgány veřejné moci datovou schránku. Ta bude všem podnikajícím fyzickým osobám a všem právnickým osobám počátkem příštího roku zřízena automaticky (na základě zápisu do příslušné evidence). Jakmile si dotyčný subjekt zřídí živnost či jakmile vznikne společnost, automaticky bude státem zřízena příslušná datová schránka typu podnikající fyzické či právnické osoby. Tuto datovou schránku bude povinné využívat při styku s orgány veřejné moci. Jejím prostřednictvím bude nutné vyzvedávat a vyřizovat doručené dokumenty a nebude možné ji znepřístupnit. Datovou schránku si taktéž mohou dotyční zřídit sami v předstihu, což Ministerstvo vnitra, které celý systému datových schránek zajišťuje, doporučuje a vítá.


Pro živnostníky se jedná o zcela novou věc. Do konce letošního roku si mohli datovou schránku zřídit dobrovolně na základě svého vlastního uvážení. Většina právnických osob má již nyní datovou schránku zřízenu, nově se tato povinnost bude týkat jen některých typů právnických osob (např. zapsaných spolků apod.). Používání datové schránky s sebou nese mnoho výhod. Je to zejména úspora peněz, neboť používání datové schránky je pro komunikaci s úřady zdarma. Dále flexibilita, jelikož datovou schránku lze využívat odkudkoliv a kdykoliv, dotčené osoby tedy nebudou omezeny úřední dobou úřadu či otevírací dobou a vzdáleností od pobočky pošty. Rovněž rychlost, protože zpráva odeslaná úřadu se považuje za doručenou již v okamžiku dodání do datové schránky orgánu veřejné moci. V neposlední řadě také bezpečnost.


  • Pro více informací o datových schránkách doporučujeme navštívit webové stránky www.chcidatovku.cz.
  • Pro přihlášení do datových schránek je možné využívat link www.mojedatovaschranka.cz.
  • Informace poskytuje také státem provozovaná infolinka 954 200 200.

V případě jakýchkoliv dalších dotazů se neváhejte obrátit e-mailem na adresu datovkynove@mvcr.cz. Tato adresa slouží výhradně pro potřeby spojené s informacemi o nové povinnosti používání datových schránek.


 
 
Zodpovídá: Ing. Jitka Svatošová
Vytvořeno / změněno: 20.10.2022 / 20.10.2022

Počet návštěv: 1375
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek