Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Dokumenty odborů > Odbor informatiky > Propagace IT > Tiskové zprávy odboru informatiky
Vyberte:
Zpráva o činnosti bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina za rok 2001 a návrh plánu činnosti na první pololetí roku 2002 (projednáno v Radě kraje Vysočina dne 10.12.2001)
Bezpečnostní komise se v roce 2001 sešla na 6. zasedáních.
1. zasedání se uskutečnilo dne 18.4.2001 v Jihlavě, přítomno 5 členů BK
Komise se zabývala předběžným plánem a předmětem činnosti a přípravou zřízení Bezpečnostní rady kraje
Program jednání:
1.) Zahájení jednání
2.) Funkce a činnost Bezpečnostní komise
3.) Různé
2.) zasedání se uskutečnilo 6.6.2001 v Jihlavě, přítomni 4. členové BK a zástupci HZS kraje ředitel pplk. Ing. Drahoslav Ryba a jeho 1. náměstek pplk. Ing. František Zadina
Program jednání:
1.) Zahájení jednání
2.) Projednání připomínek HZS Vysočiny k Programu rozvoje kraje
3.) Informace o jednáních ve věci krajské správy Policie ČR
4.) Informace o přímých dopadech případného přesunu operačního střediska LZS z Jihlavy do Havlíčkova Brodu s využitím vrtulníků Armády ČR
5.) Informace o zřízení bezpečnostní rady kraje
6.) Různé
3.) zasedání se uskutečnilo 10.7.2001 v sídle ÚSZS Jihlava, přítomno 9. členů BK a ředitel ÚSZS Jihlava MUDr. Jan Sedlák
Program jednání:
1. Zahájení jednání
2. Projednání usnesení vlády ČR č. 672/1999 Sb., k organizačnímu a materiálnímu zajištění leteckých činností v Integrovaném záchranném systému, které se týká přesunu operačního střediska LZS z Jihlavy do Havlíčkova Brodu s využitím vrtulníků A ČR
3. různé
4.) zasedání se uskutečnilo 1.10.2001 v Jihlavě, přítomno 11. členů BK a Ing. Jan Murárik
Program jednání :
1. Zahájení jednání
2. Opatření pro krizové stavy
3. Aktuální informace z dění v kraji
4. Plán činnosti komise na období 2 let
5. Různé
6. Závěr
5.)zasedání se uskutečnilo 29.10.2001 v sídle HZS v Jihlavě, přítomno 9. členů BK, Ing. Murárik a zástupci HZS kraje Vysočina
Program jednání:
1. Zahájení jednání
2. Prezentace HZS ve věci ochrany obyvatelstva
3. Diskuse a různé
4. Závěr
6.) zasedání se uskutečnilo dne 5.12.2001 v zasedací místnosti MěÚ Třebíči, přítomno 6.členů BK a ředitelé Městských a Obecních policí z kraje Vysočina
Program jednání :
1. zahájení
2. zákon o obecní policii č. 553/1991 Sb., ve zněmí změn a doplňků (viz příloha)
3. navrhovaná novela zákona o obecní policii (viz příloha)
4. vzdělávání strážníků MP
5. různé
Souhrn usnesení bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina za rok 2001 :
Usnesení 001/02/01/BK ze dne 6.6.2001
Bezpečnostní komise rady kraje Vysočina doporučuje radě kraje, aby byly připomínky HZS Vysočiny zahrnuty do Programu rozvoje kraje.
Usnesení 002/03/01/BK ze dne 10.7.2001
Po seznámení se skutečnostmi doporučuje Bezpečnostní komise radě kraje vyslovit nesouhlas s usnesením vlády ČR č. 672/1999 Sb., k organizačnímu a materiálnímu zajištění leteckých činností v Integrovaném záchranném systému v části týkající se přesunu leteckých činností Letecké záchranné služby z Jihlavy do Havlíčkova Brodu s využitím vrtulníků Armády ČR, zejména z důvodu :
1/ LZS v Jihlavě funguje bez přerušení od roku 1991,za tuto dobu se vybudoval stabilní zkušený tým zdravotníků zabezpečující tuto činnost.
2/ LZS ošetřila za tuto dobu cca 6500 nemocných vyžadující intensivní přednemocniční neodkladnou péči.
3/ Všichni lékaři létající LZS splňují kvalifikační předpoklady, rovněž záchranáři mají střední zdravotnické vzdělání a všichni absolvovali pomaturitní studium ARIP.
4/ Veškerý zdravotnický personál absolvoval školení a roční přezkoušení pro držení Oprávnění člena posádky HEMS (toto vyžaduje předpis JAR-OPS 3)
Všichni členi posádek LZS jsou držitelé průkazů Omezené vysvědčení radiotelefonisty letadlových radiostanic.
5/ Vybavení vrtulníku a personální obsazení je na úrovni zemí EU, což konstatoval v loňském roce komisař UE, který zde vykonal kontrolu.
6/ Vybavení pracoviště LZS a zdravotnického operačního střediska se formovalo po 10 let provozu jak technickým vybavením, tak hardwerovým a softwerovým vybavením. Softwaire se vyvíjí na ÚSZS Jihlava společně s firmou Profia s.r.o. Nové pracoviště, které je v provozu od prosince 1999, je projekčně i funkčně koncipováno k provozu Letecké záchranné služby. Je zde temperovaný hangár, který je pro provoz v klimatickém charakteru Vysočiny nutností. Vrtulník stojí na elektroplošině napájené akumulátory, řízené počítačem a centrálním serverem tak, že při signálu start na zdravotnickém operační středisku se automaticky po celé budově rozvučí a rozsvítí červené majáky LZS, spustí pagery posádky LZS, otevřou se vrata hangáru a vyjede plošina s vrtulníkem, která je vlastně heliportem. Tímto způsobem se zkrátila doba startu na skutečné minimum, pod které již nelze v součastné době jít. Posádka se dostane k vrtulníku prohřátému (neexistuje zamrzání léků v zimním období, snížení kapacity baterií zdravotnické techniky způsobením chladu, neexistuje namrznutí rotoru stroje a podobně). Hlavní heliport splňuje provoz 24 hodin dle norem EU, je vybaven předepsanými a certifikovanými přistávacími světly (Papy), osvětlením, přistávací osvětlenou osou. Heliport je vybaven zábleskovým majákem umístněným na nejvyšší budově nemocnice, který je v noci viditelný na vzdálenost 40 km. Na technickém heliportu, který je celý i se svým okolím izolován neprodyšnou folii oproti podloží, je umístněna tlaková voda na mytí stroje a podzemní nádrž na 16000 litrů leteckého paliva s výdejním stojanem PHM. Osvětlený větrný rukáv na heliportu je samozřejmostí. Areál všech tří heliportů je nepřetržitě sledován kamerami průmyslové televize, hangár navíc pohybovými a protipožárními čidly. Výjezd plošiny na vlastní akumulátory je 25x po sobě, plošina je v hangáru automaticky dobíjena, nabíjení, tak heliport, tankování, jak ostatně celý areál a budova ÚSZS je do 10 vteřin po vypadnutí proudu napájena z vlastního dieselagregátu. Díky zařízením UPS tak vlastně ani nepostřehneme výpadek elektrické energie. Zdravotnické operační středisko pak disponuje vlastí radiostanicí na prvním leteckém pásmu a hlásí se znakem „Jihlava heliport info“ a je povinno řídit letecký provoz na heliportu a na vyžádání informovat i ostatní účastníky leteckého provozu o atmosférických podmínkách. V AIPU je heliport ÚSZS v Jihlavě veden jako vrtulníkové letiště s 24 hodinovým provozem. Na pokyn MZ ČR ÚSZS Jihlava může jak technickým, tak i personálním vybavením okamžitě spustit 24 hodinový provoz. Areál LZS v Jihlavě má schválení krajského hygienika (Brno) k 24 hodinovému provozu vzhledem k nemocnici pro stávající letadlovou techniku běžně užívanou v zemích EU(Bell,Eurocoper,Augusta,a pod). Areál nemá certifikací pro těžké vrtulníky, což nakonec nemá ani jeden se střešních heliportů o hlukových normách vůči zástavbě a nemocnicím nemluvě.
7/ Investice 82 mil. , která byla do tohoto střediska investována, se však každým dnem a každým zachráněným pacientem umořuje. Dle názorů expertů je takto koncipované pracoviště vzorovým pracovištěm pro činnost Letecké záchranné služby.
8/ Vzhledem k tomu, že ÚSZS je zřizováno přímo MZ ČR, je v jeho činnosti zaručena neutrálnost vůči zdravotnickým zařízením spádové oblasti. Zásahy jsou řízeny výzvami na zdravotnické operační středisko ve spolupráci s nejbližším výjezdovým stanovištěm pozemní záchranné služby. Nemocní a zranění jsou pak umisťováni dle charakteru jejich postižení do nemocnic, v jejichž spádovém území k postižení došlo. Výjimku pak tvoří postižení, kteří spadají pod „Metodické opatření MZ-ČR, kterým se upravuje síť traumacenter v ČR a jejich spádovým území“ , které nabylo účinnosti dnem 13.2.2001. Tito zranění jsou pak z místa neštěstí transportováni přímo do spádového traumacentra ,tj. pro kraj Vysočina Úrazová nemocnice Brno.
9/ Výhodu v malých záchranářských vrtulnících vidím hlavně v tom , že
a) při primárních zásazích dopraví posádku co nejblíže k postiženému ( což pro stavy ohrožení života je často životu zachraňující okolnost)
b) při přistávání na přistávacích plochách nemocnic ať už ne technických plochách tak i certifikovaných střešních heliportech pro svojí hmotnost do 3,4 t , jsou zde schopny bez porušení základních leteckých a statických předpisů přistát rovněž míra hlučnosti těchto strojů je výrazně nižší a z hlediska hygienických norem o hlučnosti je u těchto strojů výrazně nižší fa tím méně zatěžující nemocné ve zdravotnických zařízeních i spoluobčanů v okolních bytových zástavbách oproti těžkým strojům.
10/ Rovněž přistání záchranářského vrtulníku v členitém terénu Vysočiny je vzhledem hlubokým zářezům údolí a svažitému terénu. dalek výhodnější vrtulník opatřený lyžovým podvozkem ( tento stroj může přistát na větším spádu ) než kolové podvozky. Rovněž míra stlaku okolo vrtulníku .
Rovněž doporučuje Radě kraje Vysočina uložit předsedovi Bezpečnostní komise projednat stanovisko s Ministerstvem zdravotnictví ČR a Ministerstvem obrany ČR.
Usnesení 003/05/01/BK ze dne 29.10.2001
Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina
bere na vědomí
prezentaci HZS ve věci ochrany obyvatelstva,
doporučuje
vydání publikace pojednávající o ochraně a obraně obyvatelstva v mimořádných krizových situacích.
Usnesení 004/05/01/BK ze dne 29.10.2001
Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina
ukládá
předsedovi komise
požádat Generální ředitelství HZS ČR o stanovisko k spolufinancování HZS z rozpočtu kraje
Usnesení 005/06/01/BK ze dne 5.12.2001
Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina
doporučuje radě kraje
podporovat návrh novely zákona č. 553/1991 Sb., o obecní policii, který vychází z požadavků obcí a měst ČR, Kolegia primátorů statutárních měst ČR, připomínek Svazu měst a obcí ČR a je předkládám Kolegiem ředitelů městských policií statutárních měst ČR
Usnesení 006/06/01/BK ze dne 5.12.2001
Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina
bere na vědomí
níže uvedený výkaz činnosti městských policií v kraji Vysočina za období od 1.1.2001 do 15.11.2001
Počet událostí celkem: 37 872
Řešeno: Počet
· Doprava § 22 zák.č. 200/90 Sb. 19 445
· Veřejný pořádek § 47 zák.č. 200/90 Sb. 2 360
· Občanské soužití § 49 zák.č. 200/90 Sb. 226
· Přestupky proti majetku § 50 zák.č. 200/90 Sb. 384
· Alkohol § 30 zák.č. 200/90 Sb. 45
· Porušení vyhlášek města § 46 zák. č. 200/90 Sb. 5 200
· Oznámení občanů 4 960
· Počet odchycených psů 456
Počet přestupků předaných celkem: 1 379
Předáno: Počet
· Přestupkové oddělení 387
· Příslušný správní orgán 709
· Policie České republiky 283
Počet trestných činů předaných celkem: 206
· Policie České republiky 177
· Zadržené hledané osoby 29
Usnesení 007/06/01/BK ze dne 5.12.2001
Bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina
bere na vědomí
rezignaci člena BK pana Františka Šoukala (SNK), bytem Máchova 4, Jihlava ke dni 6.12.2001
Návrh plánu činnosti bezpečnostní komise na první pololetí roku 2002 :
Leden
Červen
Doporučuji členům Rady kraje Vysočina schválit pouze plán činnosti komise na první pololetí roku 2002 vzhledem k odlišnosti problematiky této komise a nutnosti řešení operativních věcí.
Zpracoval Pavel Maslák – předseda bezpečnostní komise Rady kraje Vysočina
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se