Vyhledávání

?

Orientační nabídka


Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu > O Vysočině > Organizace kraje > které organizace kraj zřizuje


 

1. setkání pracovní skupiny v Pelhřimově (23. 4. 2013)

 
 
 

Zápis z pracovní skupiny

Téma pracovní skupiny: Koncepční materiály Kraje Vysočina

Dne 23. 4 .2013 se v Pelhřimově konalo první setkání pracovní skupiny projektu „Rovnost šancí na Vysočině“. Jednání se zúčastnilo třináct zástupců jednotlivých sektorů (veřejná správa, neziskové organizace a firmy). Na úvod proběhlo představení jednotlivých členů a představení harmonogramu, činnosti a cílů pracovní skupiny. V první části byli účastníci informováni o dosavadních aktivitách konaných v rámci projektu a obeznámeni s výstupy březnové konference, které jsou k dispozici na rodinném portálu kraje Vysočina. Zástupce Kraje Vysočina pan Jiří Bína vedoucí oddělení sociálních služeb představil koncepční materiály a aktivity, které Kraj dělá v oblasti rodinné politiky. Koncepce rodinné politiky Kraje vysočina je stěžejní strategický dokument, ale její obsah i vlastní aktivity (podpora mateřských center, rodinné pasy, senior pasy, atd.) mohou být předmětem diskuze, návrhů i připomínek – a tady, jak zdůraznil pan Bína, je prostor pro pracovní skupiny. Dalším cílem úvodního setkání bylo, aby jednotliví účastníci vnímali danou problematiku v širším kontextu, a byli konfrontováni s prorodinnými aktivitami a problémy jiných sektorů. Druhá část byla proto diskuzní a jednotliví členové měli možnost reagovat na předchozí příspěvky a zhodnotit stávající situaci v regionu z jejich osobního a profesního hlediska a sdílet zkušenosti z jejich praxe. V diskusi proběhla především reflexe stávajícího stavu regionu a návrhy nových opatření a postřehů, kterým by se mělo v rámci dané tématiky více věnovat. Neziskové organizace poukazují na nedostatky a to především v tom, že situace rodin, se neřeší komplexně a nevyužívají a nepodporují se přirozené vztahy a možnosti (třígenerační model). Konkrétně byl zmíněn problém péče o nemocného člena rodiny, a odsunutí umírajícího z přirozeného rodinného prostředí do nemocnic. Dnes máme k dispozici odlehčovací služby, které nabízejí pomoc v domácím prostředí. Zazněly důležité podněty z hlediska pomoci při hledání zaměstnání a rovných příležitostí. Je to „Uznávání neformálního vzdělávání“ a „Age managment“ – který zohledňuje pracovní schopnosti člověka v dané etapě jeho života.

Pro firmy je důležité, aby zavádění prorodinných opatření podporoval stát a legislativně ošetřil, aby nebyli pro firmu nevýhodné, nebo násilně vynucované kvótami, které mají v konečném důsledku přesně opačný dopad. Jedním z problémů je informovanost. Dobrá komunikace je základem pro dobré vztahy mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Zvlášť v období přerušení zaměstnání z důvodu mateřské dovolené, nebo péče o blízkou osobu. Při péči o dítě má zaměstnavatel jistou představu o délce absence zaměstnance. Složitější je to při péči o nemocného člena rodiny, kde je těžké dobu absence předem určit. Jistou pomocí by mohla být komunikace mezi firmou, nemocnicí a organizacemi poskytujícími odlehčující služby a řešit vzniklou situaci komplexně.

Od občanů by měl vzniknout tlak na „zrovnoprávnění“ klasického typu rodiny – aby nebyla znevýhodňována.

Zapsal: Milan Píš

 
 

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu

Počet návštěv: 27033

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu, 20/22, Rue du Commerce, 1000 Brusel Ixelles, Belgie, e-mail: info@vysocina.eu
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek