Vyhledávání

?

Orientační nabídka


Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu > O Vysočině > Organizace kraje > které organizace kraj zřizuje


 

3. setkání pracovní skupiny ve Žďáru nad Sázavou (10. 9. 2013) - archiv dokumentů

 
 
 

Zápis z pracovní skupiny

Téma pracovní skupiny: Informační a ekonomické zdroje na podporu slaďování práce a rodiny

Tématem třetího jednání pracovní skupiny bylo rozpočtování obcí, povědomí o jeho možnostech a zjištění zapojení jednotlivých skupin do příprav rozpočtu.
V úvodu byli účastníci informováni o řešení požadavků vzešlých z minulého jednání a případných dalších možnostech:
- Předání požadavku na více provozních informací o Family a Senior Pointech souběžnému projektu „Žijeme a pracujeme na Vysočině“, který se touto problematikou zabývá
- řešení nevyhovující hromadné dopravy ze spádových obcí zřízením místnosti pro seniory, případně školáky v blízkosti nádraží nebo zdravotního zařízení, ...
- „nastartování“ komplexního a flexibilního fungování informačního systému o volnočasových aktivitách ve Žďáře nad Sázavou
V otázce „čekací“ místnosti pro seniory bylo uvedeno, že není problém zřídit místnost, ale chybí finance na zaměstnance, který by se o provoz staral a zároveň poskytoval seniorům veškeré sociální poradenství. Reakcí na to byla úvaha, zda je nutné takového zaměstnance mít. Že minimálně zpočátku stačí opravdu ta místnost jako prostor setkávání. S možností příspěvku spádových obcí na provoz (neboť by zajišťoval službu právě jejich občanům) prý ale nelze počítat.
Kraj Vysočina byl pochválen za vstřícnost ve financování některých sociálních služeb (např. nízkoprahů,...), na které měly obce méně peněz, než se předpokládalo, díky nízké daňové výtěžnosti.
K genderové problematice a jejím uplatňování v přípravě rozpočtu obce měli co říci všichni zúčastnění. Vesměs převládal názor, že tato otázka je uměle vytvářena a chceme-li ji řešit, musíme se snažit řešit již podstatu myšlení společnosti. Často lidé samotní problém vůbec nemají a ve své roli jsou spokojeni.
Co se týká komunitního rozpočtování, situace je obdobná. Důležitá je informovanost lidí (nejlépe v podobě místních zpravodajů) o chystaných aktivitách obce a lidé se sami pak rozhodnou, chtějí-li se do jednání a řešení zapojit.
Zapojení NNO do procesu přípravy rozpočtu je ve většině větších měst formou žádostí.
Největšími problémy v oblasti podpory slaďování pracovního a rodinného života byly jednoznačně označeny finance! A to ve všech diskutovaných oblastech. Hned poté bylo zmíněno postavení neúplné rodiny ve společnosti (matky samoživitelky, týrané ženy, ženy splácející dluhy svých partnerů, ...)
Jako možné řešení byla uvedena větší podpora kraje v této oblasti – finanční, sociální byty, domy na půl cesty, azylové domy, sociální aktivizační služby, ... A to i formou koordinace jednotlivých zařízení v celé oblasti, aby se s tím města „neprala“ každé samo za sebe. Založení jakési sítě všech služeb.
Za důležitou složku nápravy stávajícího stavu bylo uvedeno i vzdělávání rodičů v oblastech finanční gramotnosti, péče o dítě, zdravého životního stylu, ...
Společnost by neměla mít strach přejímat dobře fungující příklady ze zahraničí bez úprav na místní podmínky.
Opět byla otevřena otázka úprav grantové politiky obcí i kraje a její synchronizace.
Jako formy používaných podpor organizací občanského sektoru byly uvedeny zejména finanční a psychické. Organizace by svorně uvítali zejména účast veřejně činných osob na svých propagačních akcích! A to ve výrazně vyšším počtu a viditelněji než dosud.
Komunitní plánování za účasti zástupců všech cílových skupin právě probíhá ve Žďáře nad Sázavou (Bc. Halamková Veronika DiS.) a v Novém Městě na Moravě (Skalníková Rita Dis.).
Závěrem byli účastníci informování o konaných seminářích v rámci projektu.
Termín příštího setkání byl předběžně navržen začátkem listopadu.

Zapsala: Tereza Červinková

 
 

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu

Počet návštěv: 19648

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu, 20/22, Rue du Commerce, 1000 Brusel Ixelles, Belgie, e-mail: info@vysocina.eu
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek