Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina > KAP III
Pod dohledem pedagogů Nadi Kosové a Lenky Fasorové dnes studenti Gymnázia Jihlava představili hostům ze základních škol a dalších krajských institucí svou práci na šesti odborných pracovištích badatelen. Gymnázium má k dispozici pracoviště mikroskopie, termokamery, analýzy chemických vzorků, optiky, vysokorychlostní kamery a mikrobiologie. „Během druhého pololetí budeme k nám do badatelen zvát žáky a jejich učitele z jihlavských základních škol, tak aby se mohli s prostředím seznámit. Plánujeme také spolupráci s našimi bývalými studenty. Budeme rádi, pokud budou praxi vysokých škol přenášet k nám a motivovat své nástupce,“ plánuje ředitel Gymnázia Jihlava Pavel Suk, který za pomoc s projektem v jeho počátečních fázích poděkoval svému předchůdci Miroslavu Paulusovi. Spolupráci s gymnazijní badatelnou už dnes plánoval ředitel Muzea Vysočiny Jihlava Karel Malý, vyzkoušel si práci se spektrometrem. „Zatímco v minulosti jsme práci s takto speciálním zařízením museli řešit výpůjčkou z vysokých škol, do budoucna chceme spolupracovat s jihlavským gymnáziem, především při zkoumání minerálů,“ prozradil Karel Malý.
Při projektování nových prostor a nástavbě krčku projektant pamatoval i na využití fasády. Ta je připravena pro vegetační oživení, pro které je uzpůsobeno dřevěné obložení stěn.
Projekt Badatelská centra pro přírodní vědy, do kterého se zapojilo pět krajských gymnázií, byl financovaný z ROP JIHOVÝCHOD a Kraj Vysočina mohl využít 33 miliónů korun z evropských dotací.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se