Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Rodinný a sociální portál > Konference, přednášky
Vyberte:
Kurz začal vloni 10. listopadu, zahrnoval celkem 250 vyučovacích hodin a v minulém týdnu byl zakončen 7hodinovou zkouškou, při které měly odsouzené ženy za úkol vytvořit společenský účes, pánský střih a dámský střih včetně barvení. „Úspěšné zakončení kurzu je signálem, že ženy chtějí být po propuštění z věznice prospěšné a chtějí mít v životě perspektivu. Dobře zvládnuté řemeslo je nejlepším odrazovým můstkem,“ ocenil účastnice kurzu hejtman Vítězslav Schrek a ředitelka věznice Monika Myšičková ho doplnila: „ Poděkování patří všem vyučujícím, které do odsouzených vložily svůj čas a sílu, aby zvýšily jejich šance na normální život. Jen pokud budou mít ženy stabilní práci, mohou se postarat o sebe a svoji rodinu a vyhnout se recidivě.“
Do kadeřnického kurzu vybírá věznice odsouzené, kterým se blíže konec výkonu trestu, tak aby mohly své zkušenosti a dovednosti uplatnit hned v praxi. Preferovány jsou také ženy s trvalým pobytem v Kraji Vysočina. A jaké jsou ohlasy účastnic kurzu? „Kurz mě moc bavil,“ řekla s certifikátem v ruce Alena a Renata se rychle přidala: „ Byla to dobrá zkušenost.“
Na pořádání rekvalifikačního kurzu spolupracovaly stejně jako v minulosti Věznice Světlá nad Sázavou, Kraj Vysočina, odborná škola v Jihlavě a Úřad práce v Havlíčkově Brodě, který hradí náklady spojené s rekvalifikací. V minulosti se ve světelské věznici podařilo realizovat také úspěšný projekt kurzů profesních kvalifikací v oblasti gastronomie, kdy se během dvou let proškolilo 56 žen.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se