Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu > O kanceláři


 

Hledáme koordinátory rodinných konferencí

Hledáme koordinátory rodinných konferencí
Kraj Vysočina se zapojil do projektu Ministerstva práce a sociálních věcí ČR zaměřeného na pilotáž rodinných konferencí. Jedná se o zcela nový přístup k řešení situace ohroženého dítěte, který využívá silných stránek rodiny. Je to právě rodina, kdo zná a může použít své zdroje, své silné stránky a slabiny, aby se o sebe dokázala postarat. Rodinné konference nebudou pilotovány pouze jako metoda sociální práce, ale jako způsob nahlížení problému ohrožených dětí a jejich rodin, způsob řešení problému. Při využití rodinných konferencí je klíčová důvěra v potenciál rodiny a jejích blízkých navrhnout bezpečné a udržitelné řešení. Metoda rodinných konferencí byla na Novém Zélandu roku 1989 uzákoněna a od té doby se velmi úspěšně šíří po celém světě. Hojně je například používána v Holandsku. Právě holandský model rodinných konferencí bude aplikován v ČR.
 

 
 

Významnou roli má v procesu přípravy a realizace rodinných konferencí jejich koordinátor, který kontaktuje danou rodinu a snaží se zanalyzovat její možnosti (kdo všechno by mohl přijít na rodinnou konferenci, jak široký kruh blízkých lidí daná rodina má a snaží se zaktivovat všechny možné členy celé komunity).

 

Pro potřeby pilotáže MPSV hledá skupinu koordinátorů pro Kraj Vysočina. Vybraní uchazeči budou pozváni na povinné třídenní školení, které proběhne v září 2014 v Praze. Školení se může zúčastnit 20 koordinátorů, kteří se dozvědí vše o výkonu své práce, naučí se postupy a principy rodinných konferencí, jak si zachovat neutralitu a nadhled, jak pracovat se stížnostmi a problematickými rodinami, obdrží popis procesů spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany, zásady komunikace aj. Na závěr školení probíhá zpětná vazba lektorů a vzájemná diskuze. Základní požadavky na koordinátora rodinných konferencí, který by neměl být profesně zařazen do sociální oblasti, jsou:


  • věk 18 +
  • trestní bezúhonnost
  • životopis
  • komunikativnost
  • organizační schopnosti
  • nezávislost a nezaujatost
  • samostatnost
  • odpovědnost
  • zaujetí a nasazení
  • schopnost a ochota vzdělávat se
  • schopnost aktivního přístupu
  • schopnost zvládat stresovou zátěž v nemotivovaných rodinách

 

výhodou je:

  • znalost cizího jazyka
  • řidičský průkaz, vlastní automobil
  • znalost vymezeného regionu
  • časová a místní flexibilita

 

 

 
 
Zodpovídá: Ing. Eva Neuwirthová
Vytvořeno / změněno: 10.9.2014 / 10.9.2014

Počet návštěv: 4848
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu, 20/22, Rue du Commerce, 1000 Brusel Ixelles, Belgie, e-mail: info@vysocina.eu
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek