Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Rodinný a sociální portál > Konference, přednášky
Vyberte:
„V roce 2020 jsme do stanice přijali celkem 1033 živočichů. Jedná se o 7% nárůst oproti roku 2019, kdy jsme pečovali o 958 živočichů. Nestaráme se pouze o ježky, kterých letos máme kolem stovky, ale dostávají se k nám i další zvířata, některá i vzácná, např. sluka lesní, chřástal vodní, sýc rousný, 25 bílých čápů, z toho 5 mláďat čápů z Valče, která se překládala do náhradních hnízd v Plzeňském kraji, 92 poštolek, 4 mláďat výra velkého, 46 veverek, 96 netopýrů atd. Letošní sezóna byla pro nás nejnáročnější za celou dobu našeho působení co se týče příjmu mláďat, která potřebují stálou péči,“ popisuje ředitel Stanice Pavlov Zbyšek Karafiát.
V roce 2019 v rámci vzdělávacích programů škol a také návštěv jednotlivců i rodin navštívilo stanici 5 866 návštěvníků. V covidovém roce 2020 to bylo téměř 3 000 návštěvníků - převážně v létě, kdy to bylo možné. Letos, po hlavní sezóně, eviduje Stanice zatím 4 139 návštěvníků. „Stanice nejen že pečuje o zvířata v nouzi, ale je jedním z vlajkových sociálních podniků. 22 z 25 zaměstnanců má různě vážné zdravotní omezení a je jim tak umožněno pracovat na zkrácený pracovní úvazek,“ doplnil Vítězslav Schrek.
Za finanční podpory Kraje Vysočina připravuje Stanice Pavlov velkou rekonstrukci voliér a v příštím roce pak kompletně celého areálu, který bude pro návštěvníky téměř k nepoznání. A jedna aktuálnost na závěr: Stanice Pavlov nyní pečuje o čápa s polskou vysílačkou. Aktuálně zjišťují, kdo ho vysílačkou opatřil a odkud se do Čech dostal.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Zpět do intranetu, Přihlásit se