Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Životní prostředí > IPPC


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

Sociální poradenství pomáhá lidem přestát krizové situace

Sociální poradenství pomáhá lidem přestát krizové situace
Čím dál více lidí se musí vypořádat s nepříznivou životní situací. Přestože jim osud nepřeje, mají se v těžkých chvílích na koho obrátit. Na sociálním odboru Krajského úřadu Kraje Vysočina totiž funguje základní sociální poradenství. Lidem, kteří se ocitli v těžké situaci, pomáhají zvrátit nepříznivý stav dva pracovníci.
 

 
 

„Kdokoliv se nás může, a to i anonymně zeptat na cokoliv z oblasti sociálních dávek nebo sociální pomoci. Cílem je, aby našli odpovědi na nelehké životné situace, které se mohou přihodit každému z nás,“ říká jeden z členů poradenského týmu Martin Jelínek.

 

„Velkým problémem současnosti je chudoba, která postihuje i lidi z Vysočiny. Podle zjištění občanských a sociálních poraden s obtížemi vycházelo s příjmem 65,4 procenta domácností, velké obtíže přitom přiznává okolo 8,2 procenta obyvatel,“ pojmenovává jeden z problémů rádní Kraje Vysočina pro oblast sociálních věcí Petr Krčál.  Lidé, pokud se ocitli v nelehké situaci a cítí, že nedokáží vzdorovat svým problémům, by se tak podle radního neměli zdráhat kontaktu s pracovníky sociálního poradenství. 

 

„Lidem nejen poradí, poučí je, ale také jim zprostředkují potřebné kontakty,“ doplňuje radní Krčál.

 

S čím konkrétně se mohou lidé na pracovníky obrátit? Základní sociální poradenství v rámci sociálních služeb pokrývá několik oblastí. Základem je poskytování informací, které napomáhají řešit nepříznivou sociální situaci jedince. S tím se pojí sdělování informací o možnostech výběru druhu sociálních služeb a jiných formách pomoci. Většinou se jedná o dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky sociální péče. Pracovníci sociálního poradenství dále disponují informacemi o základních právech a povinnostech osob a možnostech využívání běžně dostupných zdrojů, které zabraňují sociálnímu vyloučení či vzniku závislosti na sociální službě.

 

„Lidé se na nás mohou obrátit i v případě informací o možnostech podpory členů rodiny, která se spolupodílí na péči o osobu,“ doplňuje Jelínek.

 

Pracovníky sociálního poradenství je možné navštívit osobně v rámci konzultačních hodin, a to každou středu od 8:00 do 17:00 na adrese odboru sociálních věcí Tolstého 15, Jihlava.  Případně se na ně obrátit telefonicky, či e-mailem.

 

Kontakty jsou následující:

Mgr. Martin Jelínek, tel. 564 602 848, e-mail: jelinek.m@kr-vysocina.cz

JUDr. Dana Táborská, tel. 564 602 824, e-mail: taborska.d@kr-vysocina.cz

 

 

Marek Homolka, odbor sociálních věcí
Krajský úřad Kraje Vysočina
tel.: 564 602 813, e-mail: homolka.m@kr-vysocina.cz

 
 
Zodpovídá: Ing. Eva Neuwirthová
Vytvořeno / změněno: 21.9.2012 / 21.9.2012

Počet návštěv: 17913
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek