Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka > Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu > O Vysočině > Symboly kraje


 

Symboly kraje

Záložky hlavní nabídky

Vyberte:

Vysočinu navštěvují nejčastěji Češi středního věku

Typickým návštěvníkem Vysočiny je obyvatel České republiky středního věku, středoškolák s maturitou, který není v regionu poprvé a opakovaně se sem vrací. Vyplývá to z výsledků výzkumu, který pro organizaci Vysočina Tourism zrealizovala VŠPJ.
 

 
 

Katedra cestovního ruchu Vysoké školy polytechnické v Jihlavě v letech 2019–2020 v rámci rozsáhlého marketingového výzkumu sbírala data o návštěvnosti Kraje Vysočina od více než 3 400 respondentů. Po jejich zpracování sestavila aktuální profil návštěvníka Vysočiny. Je jím obyvatel České republiky ve věku 35–49 let, který má minimálně středoškolské vzdělání s maturitou, přijíždí do destinace autem s partnerem, partnerkou nebo skupinou přátel za poznávací turistikou a sportem. Plánuje zde minimálně jednou přenocovat. Méně než pětina návštěvníků přijíždí i s dětmi, a to za poznáváním regionu, relaxací či návštěvou příbuzných a známých. Devět z deseti návštěvníků je spokojeno s kvalitou služeb v cestovním ruchu na Vysočině. Turisté Vysočinu vnímají jako bezpečnou destinaci se vstřícnými místními obyvateli, oceňují krásnou přírodu a památky, nespokojeni jsou s kvalitou vozovek, plynulostí dopravy a parkováním.


„Stejný výzkum dělala VŠPJ poprvé před pěti lety a ze srovnání vyplývá, že se prodloužila průměrná doba pobytu turistů v naší destinaci a snížil se podíl jednodenních návštěvníků. Zvedla se i průměrná jednodenní útrata turisty z 201–500 Kč na 501–1 000 Kč. A to je pro nás pozitivní zpráva,“ zhodnotil Tomáš Čihák, ředitel Vysočina Tourism, jenž je zadavatelem výzkumu. „Naopak je škoda, že se mezi návštěvníky Vysočiny snížil podíl rodin s dětmi, ale to se snažíme zlepšit. Zrovna letos cílíme s naší turistickou nabídkou právě na rodiny s dětmi, je to naše hlavní marketingové téma,“ dodal Čihák.


Výsledky výzkumu je nutno vnímat v souvislosti s loňskou nestandardní turistickou sezónou ovlivněnou nástupem pandemie koronaviru a přijatých restriktivních opatření, která zamíchala kartami v cestovním ruchu nejen na Vysočině.



  • zpráva Vysočina Tourism, p. o.
  • Více informací Martina Strnadová, Vysočina Tourism, martina.strnadova@vysocinatourism.cz
 
 
Zodpovídá: Ing. Eva Neuwirthová
Vytvořeno / změněno: 12.4.2021 / 12.4.2021

Počet návštěv: 1062
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu, 20/22, Rue du Commerce, 1000 Brusel Ixelles, Belgie, e-mail: info@vysocina.eu
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek