Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Životní prostředí > Prevence závažných havárií způsobených chemickými látkami
Zápis
ze zasedání
Dopravní
komise Rady kraje Vysočina č. 3/2004
konaného
dne 9. dubna 2004
Přítomni:
Členové komise:
-
Ing.
Václav Dipold
-
Ing.
Josef Novotný (místopředseda)
-
RNDr.
Petr Pospíchal (předseda)
-
Josef
Sáblík
-
Ing.
Karel Špaček
-
Karel
Urban
-
Ing.
Zdeněk Šálek (tajemník)
Hosté
-
Ing.
Marie Tesařová (ředitelka ŘSD ČR správa Jihlava)
Program jednání:
1.
Zahájení
jednání;
2.
Investice
na silnicích I. třídy
(Ing. Marie Tesařová,
ředitelka ŘSD ČR správa Jihlava);
3.
Investice
na drážní infrastruktuře;
4.
Závěr.
1.
Zahájení jednání
P. Pospíchal, předseda komise, uvítal přítomné a zahájil jednání. Dle počtu přítomných konstatoval, že komise je usnášeníschopná. Přednesl návrh programu, který byl bez připomínek přijat. Zápis z minulého jednání byl také bez připomínek.
2.
Investice na silnicích I. třídy
M. Tesařová předložila a okomentovala podkladový materiál, který byl rozčleněn do tří kategorií:
-
„Stavby
zajišťované Správou Jihlava – rozestavěné a zahajované v r. 2004“ (silnice
I/38 Jihlava, obchvat; silnice I/23 Dolní Dvorce – most ev. č. 23 – 026; I/38
Havlíčkův Brod – most ev. č. 38 – 062; I/19 Keřkov; I/23 Hamry u
Mrákotína ‑ havárie mostu ev. č. 23 –020A; I/38 Želetava
průtah);
-
„Stavby
zajišťované Správou Jihlava – připravované“ (I/23 Telč, křižovatka silnic I/23
a II/406; I/34 Květinov – most ev. č. 34 – 040; I/34 Nová Ves – Božejov; I/38
Moravské Budějovice – obchvat; I/38 Jihlava – obchvat Jih; I/38 ‑ Roušťány ‑ Pohled;
I/37 Velká Bíteš – obchvat; silnice I/34 Česká Bělá ‑ obchvat;
I/34 Ondřejov – Pelhřimov; I/34 Božejov – Ondřejov)
-
„Plánované
krátkodobé opravy silnic a mostů v r. 2004“ (I/37 Žďár nad Sázavou ‑ průtah.
3. část; I/38 Jihlava, dálniční převaděč levý pruh; I/19 Rovné ‑ Bystřice
nad Pernštejnem; I/34 Vystrkov, oprava vozovky; I/34 Pelhřimov, oprava
odvodnění u viaduktu;I/37 Ždírec nad Doubravou, oprava mostu
ev. č. 37 ‑ 044; I/34 Pravíkov, oprava vozovky; I/34
Pravíkov, oprava mostu ev. č. 34 ‑ 025; I/23 Třebíč,
oprava mostu ev. č. 23 – 036.1)
Tento materiál bude zveřejněn i na www stránkách ŘSD.
Pohovořila o programu IROUTS III a programu oprav silnic R II. Krátce se zmínila o problematice okružní křižovatky v Novém Městě na Moravě, která bude financována za podpory a spolupráce kraje Vysočina.
Ujistila přítomné, že v případě schválení investičního záměru je ŘSD ČR správa Jihlava připravena převzít veškeré závazky.
Dále informovala o stavu silnic I. tříd, který je z 55% ve špatný – diagnostický průzkum určí nejdůležitější a nejpotřebnější akce, které budou realizovány. Přesný finanční rámec oprav pro letošní rok bude stanoven v průběhu května a června 2004.
Vyzvala přítomné k diskusi na toto téma:
-
rozpočet
ŘSD na rok 2004– 320 mil. Kč (převažující část pro obchvat Jihlavy) na
krátkodobé opravy vyčleněno přibližně 65 mil. Kč;
-
budoucí
existence ŘSD v souvislosti se správními kraji;
J. Sáblík:
-
realizace
akce „I/37 Velká Bíteš – obchvat“;
-
provádění
cyklické údržby na státním majetku (prodloužení životnosti);
-
vyřešení
problematiky správy nových a starých objektů (př. Velké Meziříčí), způsob
předání a převzetí;
-
problematika
zařazování staveb do rozpočtu;
M. Tesařová upřesnila, že provádění povrchových úprav je účelné pouze u méně frekventovaných vozovek.
P. Pospíchal reagoval na připomínku J. Sáblíka tím, že stavební úřad nemůže ve stavebním řízení stanovit vlastnické právo.
K. Špaček v souvislosti s památkovou péčí vznesl dotaz na stav mostu ve Žďáře nad Sázavou. M. Tesařová reagovala, že se jedná o situaci, která bude dále řešena a projednávána, s tím že ŘSD by souhlasilo se společnou dohodou. Tato problematika je nadále věcí diskuse.
3.
Investice na drážní infrastruktuře
P. Pospíchal předložil podkladový materiál a komentoval česko – rakouské drážní propojení, jehož finanční rámec dosahuje výše cca 300 mil. Kč. Informoval o uzavření dohody, které se uskuteční dne 19. dubna 2004.
V této souvislosti informoval o projednávání konceptu Územního plánu kraje Vysočina, jehož dopravní výkres má několik variant. Zmínil problematiku návrhu vysokorychlostních tras (dva koridory – Havlíčkobrodský, Kolínský). Vzhledem k chráněné šířce obou koridorů jde o velký zásah brzdící další rozvoj kraje. Nevýhodou se jeví, že vysokorychlostní trať by v kraji byla bez zastávky.
K této problematice zasedne dopravní komise dne 7. května 2004. S přizváním Ing. Matějky, Ing. Tesařové a Ing. arch. Strejčka.
4.
Závěr
Předseda komise poděkoval přítomným za účast a ukončil jednání. Termín
dalšího jednání Dopravní komise Rady kraje Vysočina č. 4/2004 byl stanoven na
16. dubna 2004 v zasedací místnosti Krajského úřadu kraje Vysočina A 2.21,
v 8:00 hodin.
RNDr. Petr Pospíchal v. r.
předseda Dopravní komise Rady kraje Vysočina
Záznam pořízen na jednání dne 9. dubna 2004.
Zapsala Kateřina Kubová dne 13. dubna 2004 (zápis pořízen na základě záznamu).
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se