Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Kancelář Kraje Vysočina v Bruselu > O Vysočině > Přednosti Kraje Vysočina
Zápis ze
zasedání
Finančního
výboru Zastupitelstva kraje Vysočina č. 2/2004
ze dne 18.
února 2004
Přítomni:
Finanční výbor:
· Vladimír Dolejš;
· PhDr. Zdeněk Dobrý;
· Ing. Jiří Holub;
· Ing. Bohumil Kotlán;
· Rostislav Rakšány;
· Ing. Oldřich Rambousek;
· Bc. Jiří Vondráček;
· Ing. Vratislav Výborný;
· Ing. Anna Krištofová (tajemnice).
Hosté:
· JUDr. Simeona Zikmundová (ředitelka Krajského úřadu kraje Vysočina);
· Ing. Ivana Šmídová (OSŘKŽÚ);
· Ing. Milan Palán (pracovník EO).
Návrh programu:
1.
Zahájení,
schválení programu, kontrola usnesení;
2.
Aktuální
informace na úseku financí, rozpočtového hospodaření;
3.
Rozpočtové
změny od schválení rozpočtu na rok 2004;
4.
Činnost
auditora, spolupráce s ekonomickým odborem;
5.
Hospodaření
kapitoly Krajský úřad:
·
stav
pracovníků 2003;
·
plán
pracovníků rok 2004, současný stav;
·
mzdové
čerpání – plán roku 2004;
(JUDr. Simeona Zikmundová,
ředitelka Krajského úřadu kraje Vysočina);
6.
Kontrolní
činnost;
7.
Diskuse
a různé;
8.
Závěr.
1. Zahájení, schválení
programu, kontrola usnesení
Vladimír Dolejš přivítal všechny přítomné a zahájil
zasedání. Dále přednesl program jednání - ten byl 8 hlasy schválen. Stručně
zhodnotil průběh předešlého zasedání výboru. K zápisu nebyly vzneseny
připomínky.
2. Aktuální informace na úseku financí, rozpočtového
hospodaření
Ing. Anna Krištofová informovala o průběhu prací na závěrečném účtu kraje, dokončuje se účetní závěrka a výsledek hospodaření za rok 2003.
Předložila přítomným Zprávu o stavu a vývoji portfolia v roce 2004 (ocenění a struktura portfolia k 17. 2. 2004) Současný výsledek - oproti roku 2003, kdy správcem portfolia byla firma SI Asset Management - nezhodnotila příliš kladně – konstatovala však, že období leden a únor roku 2004 jsou krátkou dobou na komplexnější hodnocení současných správců portfolia (Komerční banka a Česká spořitelna).
Rozvinula se diskuse k těmto tématům:
· srovnání zhodnocování za rok 2003 a 2004;
· důvěryhodnost, flexibilita a přístup správců portfolia.
Usnesení 002/02/2004/FV
Finanční výboru Zastupitelstva kraje Vysočina
bere na vědomí
aktuální informace na úseku financí, rozpočtového hospodaření a
vyslovuje
nespokojenost se zhodnocováním volných finančních prostředků v roce 2004.
Usnesení bylo přijato 8 hlasy.
3.
Rozpočtové změny od schválení rozpočtu na rok 2004
Členové výboru s předstihem obdrželi podkladový materiál Přehled rozpočtových opatření schválených Radou kraje Vysočina za období 1. 1. 2004 – 10. 2. 2004 se dvěma přílohami: Rozpis akcí z prostředků kraje a Rozpočet soutěží MŠMT v roce 2004.
Ing. Anna Krištofová podrobně komentovala 16 rozpočtových opatření, které byly radou kraje schváleny za období od 1. 1. 2004 do 10. 2. 2004 v kontextu s jednotlivými kapitolami rozpočtu (rezervy a posílení kapitol). Dále pohovořila o dotacích na soutěže a přehlídky MŠMT v roce 2004.
PhDr. Zdeněk Dobrý vznesl požadavek na zpracování stavu na jednotlivých kapitolách rozpočtu pro provedených rozpočtových opatřeních.
Úkol:
Zpracovat přehled o stavu na jednotlivých kapitolách rozpočtu po provedených rozpočtových opatřeních.
Odpovědnost: tajemnice výboru
Termín: 24. března 2004 (zasedání finančního výboru č. 3/2004)
Bc. Jiří Vondráček vznesl návrh projednat na zasedání finančního výboru alokaci finančních prostředků Fondu Vysočiny a přehodnotit procentuelní nastavení. Všichni přítomní tento návrh kvitovali.
Usnesení 003/02/2004/FV
Finanční výboru Zastupitelstva kraje Vysočina
bere na vědomí
informace o rozpočtových změnách od schválení rozpočtu kraje Vysočina na rok 2004 a
požaduje,
aby tyto informace byly předkládány pravidelně na každém zasedání výboru.
Usnesení bylo přijato 8 hlasy.
4.
Činnost auditora, spolupráce s ekonomickým odborem
Členové výboru obdrželi s předstihem podkladový informační materiál o spolupráci s firmou TOP AUDITING, s. r. o., Brno, Kotlářská 53, za rok 2003.
Ing. Anna Krištofová konstatovala, že firma TOP AUDITING, s. r. o., prováděla v roce 2003 stejně jako v roce 2002 průběžné přezkoumávání hospodaření kraje. Následně proběhla kontrola položek rozpočtové skladby a v první polovině března 2004 se uskuteční závěrečná kontrola se Zprávou auditora o přezkoumání hospodaření kraje a ověření účetní závěrky kraje za rok 2003.
Dále sdělila, že firma průběžně poskytovala účetní a daňové poradenství i ve vztahu ke zřizovaným příspěvkovým organizacím. Vzájemná komunikace probíhala ve formě elektronických dotazů a písemných vyjádření. Proběhly také osobní konzultace za účasti zástupců firmy, ekonomického a majetkového odboru krajského úřadu.
Vyzdvihla, že v současné době se uzavírá smlouva s touto firmou na zpracování daňového přiznání kraje za rok 2003.
Spolupráci s firmou TOP AUDITING, s. r. o., zhodnotila kladně.
Ing. Milan Palán konkretizoval věci, které byly s firmou TOP AUDITING, s. r. o., konzultovány. Zmínil, že se jednalo především o dotazy v oblasti zdravotnictví (majetkoprávní záležitosti). Informoval přítomné, že na nejbližším zasedání rady kraje bude projednáván materiál k problematice oddlužení nemocnic – důvodem je to, že kraj obdržel druhou část dotace na oddlužení nemocnic.
Bc. Jiří Vondráček polemizoval o způsobu pomoci nemocnicím v kraji – navrhl myšlenku zřízení tzv. „Zdravotního fondu“. Rozvinula se diskuse k tomuto tématu (podmínky fondu, problematika záruky, možná rizika).
Usnesení 004/02/2004/FV
Finanční výboru Zastupitelstva kraje Vysočina
bere na vědomí
informace o činnosti firmy TOP AUDITING, s. r. o., a její spoluprácí s ekonomickým odborem KrÚ.
Usnesení bylo přijato 8 hlasy.
5. Hospodaření kapitoly Krajský úřad (stav pracovníků 2003; plán pracovníků rok 2004, současný stav; mzdové čerpání – plán roku 2004)
Členové výboru obdrželi přímo na zasedání podkladové materiály
· Rozbor nákladů na platy v roce 2004;
· Přehled za rok 2003;
· Vývoj počtu zaměstnanců 2003;
· Přehled nástupů a ukončení pracovního poměru 2003;
· Plnění schválené struktury.
JUDr. Simeona Zikmundová komentovala obsah výše zmíněných podkladových materiálů. Uvedla, že se několikrát ročně provádí porovnání se srovnatelnými kraji (Hradec Králové, Pardubice, Olomouc). Vyjádřila se k nákladům na činnost krajského úřadu. Podrobně pohovořila k problematice přechodu kolegů z bývalých OkÚ. Konstatovala, že průměrný počet odchodu pracovníků je cca 7% z celkového počtu – ve srovnání s ostatními úřady je tento údaj průměrný, v žádném případě alarmující. Sdělila, že v roce 2003 bylo velké procento nemocnosti zaměstnanců, které bylo způsobeno pravděpodobně problémy nových kolegů s adaptabilitou na nové prostředí a pracovní nasazení. Informovala o nárůstu počtu zaměstnanců, procentu žen a můžu, procentu vysokoškolsky vzdělaných zaměstnanců. Vyjádřila se rovněž k problematice třináctých a čtrnáctých platů (finanční prostředky jsou zatím v rezervě kapitoly Krajský úřad). Zmínila se o uvažovaném počtu kompetencí v oblasti přezkumu hospodaření obcí, dávek státní sociální podpory.
Vladimír Dolejš vznesl dotaz, zda požadavky vedoucích odborů na personální zabezpečení agend jsou reálné. V této souvislosti JUDr. Simeona Zikmundová popsala proces, který předchází navýšení personální struktury úřadu.
PhDr. Zdeněk Dobrý poukázal na problematiku morálního a etického kreditu úředníků na Krajském úřadě kraje Vysočina. Vznesl dotaz k náplním práce 21 zaměstnanců, kteří se zabývají veřejnosprávní kontrolou a jejich mzdovou kompenzaci. JUDr. Simeona Zikmundová informovala, že do 30. 6. je nutno uzavřít zprávy o přezkumu hospodaření obcí a vyhodnocení, zároveň je nutno začít s veřejnosprávními kontrolami (v příspěvkových organizacích kraje). Vznesla připomínky ke kompetentnosti lidí, kteří tuto agendu vykonávají.
Ing. Vratislav Výborný polemizoval o spolupráci mezi krajským úřadem a Magistrátem města Jihlavy. Konstatoval nedostatky ve vzájemné komunikaci (při požadavcích o konzultaci, poskytování metodické pomoci). JUDr. Simeona Zikmundová osvětlila, že v problematice správního řízení (z této oblasti je největší gró žádostí o konzultace) nemůže kraj jako druhoinstanční orgán poskytovat konzultace.
Ing. Bohumil Kotlán vznesl dotaz k prostorovému zabezpečení pro úřad, srovnání počtu úředníků se zahraničím, procentu pracovní neschopnosti, požadavcích EU na správu veřejných financí. JUDr. Simeona Zikmundová se vyjádřila k požadavkům EU na správu veřejných financí – finanční kontrole (evropské standardy na finanční kontrolu). Dále tlumočila zkušenosti z Holandska v souvislosti s veřejnou správou. Vyjádření k procentu pracovní neschopnosti přislíbila zaslat Ing. Bohumilu Kotlánovi na jeho elektronickou adresu.
Bc. Jiří Vondráček pohovořil o systému toku informací mezi odbory (s důrazem na smysl a opodstatnění činnosti). JUDr. Simeona Zikmundová kvitovala tento systém zejména ke zjištění efektivnost činnosti.
Ing. Jiří Holub vznesl dotaz k vzdělanosti úředníků. JUDr. Simeona Zikmundová sdělila, že je kladen velký důraz na vzdělávání a odbornost zaměstnanců.
Vladimír Dolejš se dotázal, kolik úředníků se zabývá problematikou Fondu Vysočiny. Rovněž vyslovil připomínku k morálnímu kreditu a etice úředníků krajského úřadu. JUDr. Simeona Zikmundová podala informaci, že byl odborem interního auditu proveden interní audit Fondu Vysočiny.
Usnesení 005/02/2004/FV
Finanční výboru Zastupitelstva kraje Vysočina
bere na vědomí
informace JUDr. Simeony Zikmudové, ředitelky krajského úřadu, k hospodaření kapitoly Krajský úřad (stav pracovníků 2003; plán pracovníků rok 2004, současný stav; mzdové čerpání – plán roku 2004).
Usnesení bylo přijato 8 hlasy.
6.
Kontrolní činnost
Tento bod byl přeložen na příští zasedání finančního výboru.
7. Diskuse, různé
Úkol:
Připravit návrh plánu činnosti Finančního výboru Zastupitelstva kraje Vysočina pro rok 2004.
Odpovědnost: předseda výboru
Termín: 24. března 2004 (zasedání finančního výboru č. 3/2004)
8. Závěr
Byl stanoven termín zasedání finančního výboru č.
3/2004 na středu 24. března 2004
v 9:00 hodin v budově Krajského úřadu kraje Vysočina, Žižkova 57,
Jihlava (pavilon A, zas. místnost 2.21). Předseda poděkoval všem
přítomným za účast a ukončil jednání.
Vladimír Dolejš v. r.
předseda Finančního výboru Zastupitelstva kraje Vysočina
Zápis pořízen na jednání finančního výboru č. 2/2003 dne 18. února 2004.
Zapsala Kateřina Nedvědová dne 23. února 2004 (zápis pořízen na
základě záznamu).
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se