Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

Související témata


 
 
 
 
 

Cesta: Titulní stránka > Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Kraje Vysočina > KAP I a II > Workshopy a semináře


 

Zápis ze zasedání Komise cestovního ruchu a vnějších vztahů Rady kraje Vysočina č. 4/2006

15. prosinec 2006
 

 
 

Zápis

ze zasedání Komise cestovního ruchu a vnějších vztahů

Rady kraje Vysočina č. 4/2006

konaného dne 15. 12. 2006

Přítomni:

1. Marie Černá (předsedkyně)

4. Zdeněk Jirsa

7. Zdeněk Studenec

2. Petr Drdla

5. Petr Kesl

8. Dagmar Zvěřinová

3. Jana Fischerová

6. Alois Koukola

9. Ivana Mahelová (tajemnice)

Nepřítomni:

1. Emilie Katolická

2. Hana Müllerová

3. Jaroslav Ptáček

Hosté:

1. Zbyněk Čech (OSH KrÚ)

Program:

1. Zahájení;

2. Návrh Plánu činnosti Komise cestovního ruchu a vnějších vztahů na rok 2007;  

3. Rozpočet na aktivity cestovního ruchu v roce 2007; 

4. ROP – možnosti čerpání financí pro podporu cestovního ruchu v letech 2007 – 2013;

5. Reklamní předměty kraje Vysočina v roce 2006 a výhled na rok 2007; 

6. Průzkum veřejného mínění s výběrovým souborem zaměřeným na kraj Vysočina;

7. Diskuse a různé:

            - Aktuální události v oblasti zahraničních vztahů kraje;

            - Příprava Regiontouru;

            - Projekt nakladatelství Geogalileo.

8. Závěr.

 

 

1. Zahájení

Marie Černá, předsedkyně Komise cestovního ruchu a vnějších vztahů Rady kraje Vysočina (dále jen „Kcrvv“), přivítala přítomné a zahájila jednání. Dle počtu přítomných členů konstatovala, že je komise usnášeníschopná. Přednesla návrh programu, ten byl 8 hlasy schválen.

K zápisu z minulého jednání nebyly vzneseny žádné připomínky.

 

M. Černá vzájemně představila členy Kcrvv a paní Přibylovou, spolumajitelku hotelu U Bílého koníčka. Paní Přibylová pohovořila k historii budovy a zmínila nedávnou rekonstrukci hotelu, na kterou získala podporu z grantového schématu SROPu.

Paní Přibylová vypořádala vznesené dotazy, které se týkaly:

·         Ubytovací kapacity hotelu;

·         Typech klientů;

·         Cen za ubytování.

 

Zároveň nabídla Kcrvv prohlídku hotelu. Přítomní souhlasili a shodli se, že si hotel prohlédnou na závěr jednání.

 

2.       Návrh Plánu činnosti Komise cestovního ruchu a vnějších vztahů na rok 2007

I. Mahelová seznámila přítomné s konceptem návrhu plánu činnosti Kcrvv na další rok a požádala přítomné o připomínky a návrhy k tomuto materiálu. Členové Kcrvv se dohodli, že se bude komise scházet v intervalu dvou měsíců.

Vznesené návrhy a připomínky, které budou zapracovány do plánu činnosti:

I. polovina roku 2007

·          grantové programy Fondu Vysočiny projednat (leden);

·          zařadit statistiky návštěvnosti kraje Vysočina vyplývající z terénního šetření (leden);

·          seznámení se s V.I.P. akcemi v kraji Vysočina (leden);

·          předpoklad řešení žádosti Klubu českých turistů ČR na podporu o obnovu značení turistických tras (leden);

·          spojit zasedání Kcrvv s plánovanou schůzkou s provozovateli hotelů;

·          zařadit jednání k Regionálnímu operačnímu programu (dále jen „ROP“) – diskuse, podrobnější informace k dokumentacím (březen);

·          výsledky průzkumu veřejného mínění v kraji Vysočina (duben, květen);

·          vyhodnocení veletržních prezentací;

·         předložit průběžnou zprávu o cyklo-, hyppo- a ski stezkách, včetně informací o technickém zázemí stezek a informací ke značení turistických cílů;

·         informace k destinační společnosti – na zasedání pozvat ředitele/ku této organizace.

II. polovina roku 2007

·         informace k turistickým informačním centrům (září, říjen);

·         aktuální informace ke změnám provedeným na webových stránkách kraje.

M. Černá v souvislosti se zařazením informací k organizaci cestovního ruchu (destinační společnosti) přítomným sdělila, z jakého důvodu došlo k posunu zřízení této společnosti. Vznesla návrh, aby bylo v preambuli plánu činnosti uvedena formulace, že na jednáních komise budou průběžně podávány informace o ROPu.

Dále přítomní diskutovali o počtu a termínech výjezdních zasedání. Bylo dohodnuto, že se uskuteční dvě výjezdní zasedání. Vhodné místo zasedání navrhne M. Černá ve spolupráci oddělením cestovního ruchu.

 

Úkol: Zaslat členům Kcrvv upravený „Návrh Plánu činnosti Komise cestovního ruchu a vnějších vztahů na rok 2007“ k připomínkování. Členové mohou své připomínky vyjádřit do 15. ledna 2007. Návrh plánu činnosti bude poté předložen radě kraje ke schválení na jejím zasedání dne 23. ledna 2007.

Odpovědnost: členové komise; I. Mahelová, tajemnice; J. Jaroš, koordinátor

 

3.       Rozpočet na aktivity cestovního ruchu v roce 2007

I. Mahelová okomentovala rozpočet oddělení cestovního ruchu krajského úřadu. Krátce pohovořilo o změnách, které přinese zřízení organizace cestovního ruchu (dále jen „OCR“).

V diskusi vypořádala vznesené dotazy:

·          Prezentaci kraje Vysočina na veletrzích bude mít v druhém pololetí v gesci OCR;

·          OCR bude zřízena jako příspěvková organizace kraje;

Kcrvv vzala na vědomí informace o rozpočtu na aktivity cestovního ruchu v roce 2007.

 

4.       ROP – možnosti čerpání financí pro podporu cestovního ruchu v letech 2007 – 2013

M. Černá podala ústní informaci k průběhu schvalování ROPu. V současné době je návrh předložen Vládě ČR a bude postoupen Evropské komisi. Krátce okomentovala jednání s Jihomoravským krajem a městem Brnem. Přítomným představila prioritní osy, které jsou:

1.      Dostupnost dopravy;

2.      Rozvoj udržitelného cestovního ruchu;

3.      Udržitelný rozvoj měst a venkovských sídel;

4.      Technická pomoc.

Zmínila také výsledné alokace v jednotlivých prioritách a uvedla, že do ROPu byly přesunuty i finanční prostředky z Integrovaného operačního programu. Z tohoto důvodu může o podporu z ROPu žádat i investor  „velkého projektu“.

I. Mahelová přítomné seznámila se změnou, která se týká výše podpory z hlediska typu aktivity a typu žadatele a s M. Černou vypořádala vznesené dotazy:

·          První výzvy do ROPu budou, za předpokladu schválení ROPu, vypsány na podzim roku 2007; již teď možné začít připravovat rozsáhlejší projekty;

·          Hledisko souladu s rozvojovou strategií regionu bude vyžadovanou součástí projektové žádosti.

Více informací o ROPu a regionální politice lze nalézt na webových stránkách www.jihovychod.cz.

 

A. Koukola vznesl kritiku na adresu kraje, respektive krajského úřadu, za postup při schvalování žádostí o podporu z Fondu Vysočiny. Uvedl konkrétní příklad, kdy nebyla schválena žádost o platbu, která obsahovala formální chybu.

M. Černá v reakci na dotaz vyjádřila názor, že je potřeba striktně dodržovat přijatá pravidla kraje bez možnosti udělování výjimek. 

K připomínce A. Koukoly se vedla diskuse.

 

J. Fischerová popřála všem krásné prožití vánočních svátků a šťastný nový rok a omluvila se z jednání.

Kcrvv vzala na vědomí informace o ROPu a možnostech čerpání financí pro podporu cestovního ruchu v letech 2007 – 2013.

 

5.       Reklamní předměty kraje Vysočina v roce 2006 a výhled na rok 2007

Z. Čech přítomné seznámil s databází reklamních předmětů kraje a jejím systémem. Seznam reklamních předmětů je tvořen na základě podnětů uživatelů databáze. Aktualizace databáze probíhá vždy po čtvrtletí, po zasedání poradní skupiny.

Reklamní předměty by také měly více přibližovat symboly kraje, proto se v současné době realizuje „jeřabinová kampaň“. Snahou do budoucna je snížit počet reklamních předmětů a zvýšit jejich kvalitu.

Podněty ze strany členů Kcrvv jsou vítány!

Kcrvv vzala na vědomí informaci o reklamních předmětech kraje Vysočina v roce 2006 a výhledu na rok 2007.

 

6.       Průzkum veřejného mínění s výběrovým souborem zaměřeným na kraj Vysočina

Z. Čech přítomným předložil zpracované výsledky z průzkumu veřejného mínění (dále jen „průzkum“) z roku 2004. Průzkum se provádí jednou za dva roky a jeho výsledky slouží pro potřeby kraje a krajského úřadu. Výsledky odráží názory občanů kraje Vysočina a jsou dobrými výchozími body při zpracovávání různých strategií kraje.

 

Kcrvv vzala na vědomí informaci o průzkumu veřejného mínění s výběrovým souborem zaměřeným na kraj Vysočina.

 

7.       Diskuse a různé

Z. Čech přítomné seznámil s aktuálními informacemi týkající se zahraničních vztahů kraje Vysočina. Kraj má v současné době uzavřeny čtyři partnerské smlouvy. M. Černá zmínila uzavření smlouvy o spolupráci mezi spolkovou zemí Dolní Rakousko, krajem Vysočina, městem Horn, regionem Raabs a městem Telč na realizaci Dolnorakouské zemské výstavy v roce 2009.

V případě zájmu o získání více informací o zahraničních vztazích kraje Vysočina je možno kontaktovat L. Seidla (tel.: 564 602 338, e-mail seidl.l@kr-vysocina.cz), který se touto problematikou zabývá. Informace o partnerských regionech a obsahu partnerských smluv lze také nalézt na webových stránkách kraje www.kr-vysocina.cz, sekce „zahraniční vztahy“.

I. Mahelová okomentovala přípravy na akci „Regiontour“. K tomuto proběhla krátká diskuse, ve které zazněl i názor P. Kesla, že doprovodný program prezentace kraje Vysočina na této akci je málo výrazný.

Krátce také pohovořila o nabídce firmy Geogalileo, která se zabývá edicí regionálních map vydávaných s pomocí inzerce jednotlivých turistických atraktivit.

 

8.       Závěr

Marie Černá poděkovala přítomným za účast, popřála všem hezké prožití vánočních svátků a šťastný nový rok a ukončila jednání. S termínem dalšího zasedání Kcrvv budou členové seznámeni v dostatečném předstihu.

 

 

Marie Černá v. r.

předsedkyně Komise cestovního ruchu a vnějších vztahů Rady kraje Vysočina

 

Zpracoval a zapsal: Jan Jaroš dne 18. prosince 2006

 
 
Zodpovídá: admin
Vytvořeno / změněno: 2.1.2007 / 8.1.2007

Počet návštěv: 5671
 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek