Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

2. setkání pracovní skupiny v Pelhřimově (20. 6. 2013)

 
 
 

Zápis z pracovní skupiny

Téma pracovní skupiny: Prostředí pro život rodin a nástroje na podporu rodin v regionu

Jednání druhé pracovní skupiny se zúčastnilo celkově 7 členů ze všech tří cílových skupin. Detailněji jsme se věnovali především infrastruktuře pro život rodin v mé obci. Jako nejproblematičtější pro náš okres byly vybrány oblasti dopravy, lékařské péče, školství a zaměstnanosti. Účastníci pracovní skupiny se shodli, že oblast dopravy je klíčová a obzvlášť pro náš region, který je charakteristický velkým počtem vesnic. Dopravní spoje jsou důležitým prostředkem pro zajištění některých prvků infrastruktury a bez jejich zajištění se snižují možnosti a kvalita života rodin. Možnosti řešení této situace jsou komplikované a limitované zvláště v dnešní době, kde dopravní podniky jdou spíše cestou rušení nedostatečně vytížených spojů. Jednotlivé návrhy se zabývaly možnostmi zavedení školních autobusů, nebo spojů, které by pokrývali jednotlivé směny ve větších firmách. Jedním ze zajímavých návrhů  byl server „spolujízda“, kde by zaregistrovaní řidiči, kteří pravidelně jezdí jisté trasy, mohli informovat o svojí cestě a nabídnout místo ve svém autě. Pokud by se cena pohybovala přibližně v ceně jízdního, šlo by skutečně o zajímavý a netradiční způsob řešení dopravy. Řidičům by se částečně pokryly cestovní náklady, byli by vytíženi a lidem by se rozšířily možnosti dopravní komunikace. Je to výhodné řešení i pro Kraj, který by se mohl podílet na vytváření a koordinaci daného projektu bez výrazného finančního zatížení.

 

Další oblastí je lékařská péče. Tady přítomní poukázali především na pohotovostní službu a její limitovanou otevírací dobu. Vyjádřili svou prosbu, aby Kraj Vysočina jako zřizovatel prosazoval 24 hodinovou pohotovostní službu a lékárnu v každém okrese.
V oblasti školství zazněla nespokojenost s rušením škol a gymnázií v malých městech a obcích, co ještě více znevýhodňuje a ztěžuje život rodinám na venkově. Jedním z problémů, který má souvislost také se zaměstnáním je provoz mateřských školek v období letních prázdnin. Možným řešením tohoto problému by mohla být domluva v rámci více nejbližších vesnic, které by se mohly prostřídat. Tím by se naplnila kapacita třídy a pracovního úvazku.

V otázce zaměstnanosti jsme se zabývali především problematikou zkrácených úvazků. Je nutná osvěta hlavně v soukromých firmách, kde musí být poukázáno na pádné důvody, proč to pro firmu má smysl. Je nutné, aby stát vytvořil výhodné podmínky pro zavádění zkrácených úvazků ve formě zvýhodnění pro firmy, které budou zavádět opatření podporující slaďování rodinného a pracovního života v nejrůznějších formách. Na závěr jsme shrnuli důležité výstupy a návrhy ze setkání. Termín dalšího jednání pracovní skupiny bude upřesněn v první polovině září. Setkání se bude konat v Lukavci v Centru sociálních služeb.

    Zapsal: Milan Píš

 
 

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu

Počet návštěv: 37023

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Další informace

 
  • Vysočina fandí kultuře
  • Zlatá jeřabina
  • Skutek roku
  • Muzeum4U
  • Fond Vysočiny
  • OPVK
  • Interreg
  • Zdravý kraj
  • CzechPoint
  • Vysočina - regionální produkt
  • ROP Jihovýchod
  • Čistá Vysočina
 

Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek