Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.

 

Cesta: Titulní stránka


 

Hlavní nabídka

Přeskočit nabídku
 
 

2. setkání pracovní skupiny v Třebíči (10. 7. 2013)

 
 
 

Zápis z pracovní skupiny


Téma pracovní skupiny: Prostředí pro život rodin a nástroje na podporu rodin v regionu

1) Přivítání účastníků jednání a poděkování účast na jednání.

2) Informace o šetření ve firmách:
- Klíčová aktivita 06 – Studie využívání principů rovných příležitostí ve firmách;
- v průběhu měsíců července, srpna a září;
- firmy obdrží oficiální dopis z Kraje Vysočina;
- 400 firem, 400 dotazníků v rámci kraje;
- 5 okresů, 80 dotazníků na okres Třebíč;
- 8 tazatelek na okres Třebíč;
- 5 tazatelek již bylo 4. 7. 2013 proškoleno;
- 132,- Kč čistého za 1 dotazník;
- jedná se o ženy na MD nebo RD či nezaměstnané.

3) Informace o tvorbě Brožury č. 2:
- téma „Náměty konkrétních opatření na podporu rovných příležitostí a slaďování pracovního a rodinného života pro veřejnou správu“
- přivítáme veškeré náměty.

4) Informace o přípravě Informačních listů č. 2 – jakmile budou vydány, budou neprodleně distribuovány (fyzicky i elektronicky).

5) Informace o první firemní mateřské škole v Třebíči:
- začne fungovat od září 2013;
- sídlit bude v nově opraveném bytovém domě v areálu bývalé borovinské továrny v ulici Tomáše Bati 1069;
- kapacita 24 dětí;
- pro firmy MANN + HUMMEL (CZ) s.r.o., MANN + HUMMEL Service s.r.o., Kühtreiber, s.r.o. a Jihomoravská akciová, a.s.;
- provozní doba od 6:30 do 17:00;
- děti již od půl roku věku;
- výuka angličtiny;
-  pravděpodobně v měsíci říjnu se uskuteční den otevřených dveří.

6) Brainstorming na téma „Prostředí pro život rodin a nástroje na podporu rodin v regionu“ (viz níže).

7) Závěrečné shrnutí a sjednání termínu a místa dalšího jednání pracovní skupiny – říjen 2013 v místnosti Senior Pointu (B020) v budově B Městského úřadu Třebíč, Masarykovo nám. 116/6 (budova bývalého okresního úřadu).

Brainstorming – Prostředí pro život rodin a nástroje na podporu rodin v regionu
Jaká je infrastruktura pro život rodin v mé obci?
 + Dostatek kulturního a sportovního vyžití (Třebíč, Moravské Budějovice, Náměšť nad Oslavou)
 + Dostatek míst v mateřských školkách (Třebíč)
 + Rozšíření nekuřáckých kaváren a restaurací (Třebíč)
 + Dostatek dětských hřišť (Třebíč)
 + Dostatečná infrastruktura pro život rodin v mé obci – v rámci možností malých obcí (Rokytnice nad Rokytnou, Smrk)
 – Malá informovanost o možnostech hlídání dětí (Třebíč)
 – Absence pracovních míst
 – Diskriminace maminek s dětmi při hledání zaměstnání
 – Chybí flexibilní formy práce
 – Finanční nedostupnost bydlení pro mladé rodiny
 – Stále ještě nedostatečná bezbariérovost
 – Nedostatek žen ve vedení obcí
 – Absence míst pro setkávání teenagerů
 – Větší péče o údržbu chodníků (Třebíč)
 – Chybí park s travnatou plochou pro aktivní i pasivní odpočinek – piknikové plochy (Třebíč)
 – Chybí pítka a kašny (Třebíč)
 – Nedostatek stavebních míst a jejich finanční nedostupnost (Moravské Budějovice)
 – Málo míst v mateřských školkách (Moravské Budějovice)

Fungování a očekávání od family pointů a senior pointů.
 + Místa pro setkávání cílových skupin (setkání s vrstevníky)
 + Zdroje informací
 + Kvalitní zázemí
 + Nabídka aktivit
 + Bezplatný přístup na internet
 + Odborné poradenství
 + Ochota pomoci
 + Najdi si babičku/dědečka
 – Propojení Senior Pointu a Family Pointu
 – V rámci fungování Senior Pointu a Family Pointu větší propagace

Vazba aktivit neziskových organizací a veřejného sektoru na potřeby rodin a firem.
- Bezplatný nájem prostor neziskovým organizacím
- Koordinační centrum práce na dálku v Třebíči
- Finanční podpora neziskových organizací ze strany měst
- Koordinace aktivit neziskových organizací a veřejného sektoru
- Vzájemná informovanost mezi všemi zúčastněnými
- Organizace veřejné dopravy ve vztahu k potřebám firem (Třebíč)
- Komunikace a spolupráce mezi městem a neziskovými organizacemi (Třebíč)
- Komunitní setkávání (Rokytnice nad Rokytnou)
- Aktivní život – pestrá nabídka kultury a zábavy (Třebíč)
- Vzájemná podpora – firma nakupuje zboží a služby od neziskových organizací (MANN + HUMMEL Service s.r.o.)

Co můžeme využít z dosavadních výstupů projektu?
- Informace z Brožury č. 1 – Slaďování pracovního a rodinného života. Jak mohou tyto aktivity pomoci rozvoji regionu? – bylo by vhodné vydané brožury fyzicky distribuovat do firem
- Informace z Informačních listů o slaďování práce a rodiny č. 1/2013 – bylo by vhodné vydané Informační listy fyzicky distribuovat do firem
- Informace ze seminářů
- Informace z kulatého stolu
- Informace z konference „(O)slaďování života. Jak skloubit práci a rodinu.“
- Prezentace lektorů ze seminářů a konference
- Souhrn návrhů vzešlých z konference „(O)slaďování života. Jak skloubit práci a rodinu“

Zapsal: Miroslav Cejpek

Fotogalerie ze setkání.

 
 

Zobrazit aktuální dokumenty | archiv dokumentů | dokumenty včetně archivu

Počet návštěv: 33120

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 
 



Další informace

 
  • Vysočina fandí kultuře
  • Zlatá jeřabina
  • Skutek roku
  • Muzeum4U
  • Fond Vysočiny
  • OPVK
  • Interreg
  • Zdravý kraj
  • CzechPoint
  • Vysočina - regionální produkt
  • ROP Jihovýchod
  • Čistá Vysočina
 

Kontaktní informace

 
Kontakt:
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, IČO: 70890749, posta@kr-vysocina.cz, tel.: 564 602 111, fax: 564 602 420, skype: kruvysocina, ID datové schránky: ksab3eu

Úřední hodiny:
pondělí a středa: 8.00–17.00, úterý, čtvrtek a pátek 8.00–13.00
, Facebook Kraj Vysočina na Facebooku
Pokladna, CzechPOINT:
pondělí a středa: 8.00–12.00, 13.00-17.00.
 

Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.


 

Odběr novinek