Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Téma
Krátkodobá vzdělávací aktivita
pedagogů a žáků proběhla v termínu 9.5. - 13. 5. 2022, a to ve Finsku ve městě
Tampere a jeho okolí.
Program mobility sestavilo hostitelské gymnázium
Tampereen klassillinen lukio se zaměřením na své dílčí téma projektu, a to sledování stavu životního prostředí (různá
měření půdy, vody/sněhu a vzduchu), recyklaci a obnovitelné zdroje energie nebo
nakládání s odpady.
Na mobilitu přicestovali žáci z
Lycée Libergier (Francie), z BRG Kremszeile (Rakousko - za výběr žáků
zodpovídal partner projektu Amt der NÖ Landesregierung, Abt. Wissenschaft und
Forschung), a z Gymnázia Žďár nad Sázavou a Gymnázia a Obchodní akademie
Pelhřimov.
V rámci příprav na projekt účastníci
natočili videa, která jsme sdíleli na Google disku a následně budou
probrána v rámci evaluace na závěr projektu.
V úterý 10. 5. 2022
absolvovali účastníci přednášku o finském školství. S finskými kolegy
diskutovali o rozdílnosti školských systémů, materiálním vybavení studentů a
pedagogů a způsobech výuky. Odpoledne zažili velmi strhující hru s
mobilními telefony a aplikací X-routes (hra o ekologii a udržitelnosti,
odehrávající se v roce 2050). Pro studenty to byl nový a neobvyklý zážitek
a hru si velmi užili. Den byl zakončen společným piknikem v parku.
Středa 11. 5. 2022 byla věnována
workshopům a vědeckým měřením. Dopoledne absolvovali studenti i učitelé hodinu
fyziky (zaměřenou na digitální měření, např. zrychlení těles) a následně i
hodinu anglického jazyka zaměřenou na témata udržitelného rozvoje. Odpoledne se
všichni přesunuli k jezeru Näsi, kde odebrali několik vzorků vody a půdy z
jezera a okolních pozemků. V rámci
pozorování finské přírody používali studenti i různé aplikace, jako BirdNET (aplikace
na určování ptáků podle zvuku pomocí mikrofonu v telefonu), PlantNET (aplikace
pro určování rostlin podle obrázků) a dále i užitečné webové stránky (luontoportti.com)
pro určování finské fauny a flóry (dostupné i v angličtině). Všechny tyto
aplikace hostitel projektu zaslal s předstihem všem ostatním partnerům,
aby se na tuto aktivitu mohli studenti i učitelé připravit a aplikace si
stáhnout. Jako večerní program hostitelé zvolili tradiční návštěvu sauny a
plavání v jezeře Näsi.
Poslední den studenti analyzovali
vzorky odebrané ve středu v jezeře. Následně všichni společně vytvářeli
postery. V odpoledních hodinách si finští studenti připravili workshopy
založené na svých vlastních experimentech/závěrečných pracích (např. na témata:
vliv mletí kávy na její chuť, zrychlení chrta, natočení rostliny ke světlu,
nebo i velmi chaotický program pro růst a pohyb organismů). Celý program byl
zakončen společným setkáním studentů a pedagogů, kdy absolvovali aktivity herního
typu, jako kvízy, interaktivní hry apod.
Studenti pracovali celou dobu se
zahraničními studenty ve smíšených mezinárodních týmech. Pedagogové zase
ocenili možnost diskutovat s prezentujícími žáky a finskými učiteli, kteří se
na přípravách podíleli. Komunikace probíhala v angličtině, což vedlo
k rozvoji jazykových a komunikačních dovedností pedagogů i žáků.
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se