Nacházíte se na archivních webových stránkách Kraje Vysočina. Jejich aktualizace byla ukončena k 31.12.2022. Nový web najdete zde.
Cesta: Titulní stránka > Krajský úřad
Zápis
ze zasedání
Bezpečnostní
komise Rady kraje Vysočina č. 7/2003
konaného
dne 12. listopadu 2003
Přítomni:
- členové bezpečnostní komise viz. presenční listina
- tajemník komise
Program:
1. Zahájení;
2. Reforma záchranných středisek;
3. Vyhodnocení akce Kryštof;
4. Zpráva z jednání bezpečnostní rady kraje;
5. Různé;
6. Závěr;
7. Pracovní oběd v Pivovarské restauraci.
1.
Zahájení
- jednání zahájil předseda bezpečnostní komise;
- přednesl program jednání, který byl schválen bez doplnění;
- k zápisu z minulého jednání nebyly připomínky.
2. Reforma záchranný středisek
- materiál který všichni členové obdrželi není závěrečný, dál se s ním bude pracovat;
- v koncepci zdravotnické záchranné služby v kraji Vysočina je navrženo vytvořit centrální operační středisko, které by mělo být umístěno v Územním středisku záchranné služby v Jihlavě;
- bude to jeden právní subjekt s právní subjektivitou – bude sloužit pro celé území kraje;
- centrální dispečink bude rozhodovat o výjezdu rychlé zdravotnické pomoci, včetně zálohování, vzájemného suplování výjezdových skupin;
- Personální záležitosti – operátorky by měly být zaměstnány v Jihlavě, plánuje se větší střídání služeb;
- Bude existovat jednotný sowtvare TCTV byl modelově představen ve Frýdku Místku a bude postupně zaváděn v ČR.
Dotaz:
Mastný
– Jakým způsobem budou soukromé osoby (soukromé sanitní vozy atd.) budou začleněny do systému?
Maslák
– Bude to smluvně zajištěno;
- toto bude ošetřeno v tzv. Trauma plánu, který bude navazovat na koncepci.
Šrůtek
- Kdo bude rozhodovat o výjezdu sanitky?
Maslák
- Ten dispečer, který přijme výzvu bude posílat informaci na okres. Podle telefonního čísla technika vygeneruje ze kterého místa se volalo. Je to dobré pokud se objeví plané poplachy.
Uvažuje se o společné vybodování sytému HZS záchranky a policie?
Maslák
Právní systém ČR to neumožňuje. HZS bude hlavní správce TCTV.
Plodík:
Je potřeba, aby se to vysvětlilo mezi veřejností. Budou všeobecné obavy, jak jeden člověk sedící v Jihlavě bude rozhodovat o výjezdech sanitek.
Centralizovat je efektivnější, ale záleží na dobré znalosti celého terénu kraje Vysočina.
Mastný:
Problém je s tím, že je nevole mezi lidmi, že všechny instituce jsou nebo budou umístěny v Jihlavě
Maslák
V Jihlavě bude umístěno centrální operační středisko, protože stávající prostory jsou moderně zařízeny a bude tak dobré zázemí pro budoucí OPIS
Usnesení č. 003/07/03/BK
Bezpečnostní komise rady kraje
doporučuje,
aby byl zpracován ucelený materiál, kde by byly popsány výhody a nevýhody vzniku centrálního operačního střediska v kraji Vysočina.
a ukládá
Pavlu Maslákovi konzultovat vznik materiálu s Odborem sociálních věcí a zdravotnictví krajského úřadu kraje Vysočina
Úkoly vyplývající z bodu I
- Komise bude v příštím roce mít výjezdová zasedání. Bude jednat na územních střediscích záchranných služeb v kraji a bude monitorovat stav vybavení středisek a závěrem vyhodnotí, které středisko má nejlepší předpoklady pro vznik centrálního operačního střediska.
- První výjezdové zasedání bude v prosinci v ÚSZS v Jihlavě.
- Bylo by dobré mít záložní dispečink.
- Nyní je v diskusi otázka zálohování dat jiným krajem.
- Pavel Maslák požádá vedoucí OSVZ krajského úřadu o mapku současného rozmístnění a pokrytí sil a prostředků záchranných služeb.
Dále se na toto téma rozvinula diskuse, řešila se otázka znalostí regionu a správného vyhodnocení situace dispečerem. Diskutovalo se také o možné technice a vybavení záchranných středisek
3. Vyhodnocení akce Kryštof
- tento materiál, který členové komise obdrželi je pouze informativní, a je veřejný, takže může být prezentován veřejnosti;
- na akci Krištof navazovala další akce – okresní ředitelství určilo pracovníky HZS krajů, kteří působili v jiném kraji a akce byla zaměřena na kontroly veřejných domů;
- počty lidí nasazených v akcích byly nařízeny policejním prezidiem.
4. Zpráva z jednání
bezpečnostní rady kraje
K tomuto bodu pohovořil Pavel Maslák:
- přislíbil, že zápis z BR bude všem členům komise zaslán
- bezpečnostní rada se zabývala zejména těmito oblastmi
-
Plnění usnesení
z posledního jednání BRK
-
Zpráva o
činnosti bezpečnostní komise rady kraje
-
Stav zpracování
Havarijního plánu kraje, Vnějšího havarijního plánu JE Dukovany
-
Krizového plánu
kraje
-
Zpráva o
průběhu policejní bezpečnostní akce „Kryštof“
-
Realizace
koncepce vzdělávání v oblasti krizového řízení v kraji Vysočina
v roce 2003
-
Zdravotnická
krajská radiosíť
-
Koncepce
ochrany obyvatelstva do roku 2006 s výhledem do roku 2015
- Informace z kontrolní činnosti v oblasti krizového řízení na obcích s rozšířenou působností
5. Různé
Diskutovalo se na téma vojenské techniky a jak ji získat pro hasičské sbory kraje.
Pan Mastný podal podrobné informace jak postupovat:
- musí být přesně definováno o jakou techniku jde;
- v žádosti musí být také přesně popsáno, kde se technika nachází;
- žádost se všemi náležitostmi bude předána na ministerstvo dopravy k rukám Ing. Kubínka;
- ministerstvo na tyto vozidla vydá prohlášení o shodě a na základě tohoto prohlášení budou vydána technické průkazy.
6. Závěr
Závěrem Pavel Maslák uvedel, že příští jednání komise se uskuteční na ÚZS Jihlava, po dohodě s MUDr. Sedlákem, bude upřesněn termín komise.
Pavel Maslák v. r.
předseda bezpečnostní komise
Záznam pořízen na jednání dne 12. listopadu 2003
Zapsala Šárka Polívková dne 20. listopadu 2003
Zobrazit vyhledávací formulář »
Nacházíte se v módu "Bez grafiky", takže vidíte tuto stránku bez zdobné grafiky a pokročilého formátování. Pokud váš prohlížeč podporuje CSS2, můžete se přepnout do grafického módu.
Krajský úřad Kraje Vysočina, Žižkova 1882/57, 586 01 Jihlava, 2002–2021 webmaster@kr-vysocina.cz
Prohlášení o přístupnosti Přihlásit se